اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1395 - 20:20   |   کد مطلب: 18811
بی بی سی در درخواست جدیدی که از طریق وزارت خارجه تحویل مسوولین وزارت ارشاد کرده ، خواستار تاسیس دفتر در ایران شده است.

به گزارش صبح الوند  به نقل از رجا، نام انگلیس و بی‌بی‌سی در ایران همواره با توطئه و اغتشاش عجین بوده است. پس از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران حال خبرهایی مبنی بر تلاش برای افتتاح مجدد دفتر بی بی سی در ایران شنیده می شود.

 

به گزارش رجانیوز، بی بی سی در درخواست جدیدی که از طریق وزارت خارجه تحویل مسوولین وزارت ارشاد کرده است، خواستار بازگشایی مجدد دفتر در ایران شده است.

 

بر اساس درخواست مسوولین «بی بی سی »، تهران، اصفهان و ساری، شهرهایی هستند که این رسانه انگلیسی خواستار گشایش دفتر خود در آن ها شده و در این درخواست  تاکید شده است که ایجاد این دفاتر به صورت تدریجی و با استفاده از نیروهای محلی خواهد بود.

 

نکته ی قابل توجه آنجاست که عملکرد بی بی سی نشان می دهد این بنگاه خبری دولتی انگلیس، با استخدام و هدایت نیروهای محلی تحت پوشش تهیه خبر و ساخت برنامه مستند، عملا به سازماندهی فعالیت های ضد امنیتی در کشور می پردازد، موضوعی که در سال 88 و در جریان فتنه انگلیسی آن سال با دستگیری حسین رسام، کارمند ایرانی سفارت انگلیس در جریان درگیریها افشا شد.

 

بررسی های خبرنگار رجانیوز حاکی از آن است که درخواست مسوولین «بی بی سی » به سفارت ایران تحویل داده شده است که این درخواست از طریق مسوولین وزارت خارجه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

 

کمیته سه جانبه ارایه مجوز به رسانه های خارجی متشکل از مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده وزارت خارجه و وزارت اطلاعات است.قرار است این درخواست طی چمد روز آینده بررسی شود.

 

این درخواست بی بی سی در حالی صورت می‌گیرد که سال 88 روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بیانیه‌ای با توجه به عملکرد سرویس جهانی بی‌بی‌سی در تحریف اخبار مربوط به کشورمان به خصوص اخبار انتخابات و حمایت و تحریک غیرمستقیم آشوبگران برای ادامه تخریب اموال عمومی، اخراج خبرنگار دائم این شبکه از ایران را اعلام کرد.

 

معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با احضار "جان لاین" خبرنگار دائم بی‌بی‌سی در تهران در آن زمان، ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید نسبت به عملکرد بخش فارسی بی‌بی‌سی که مصداق دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: "چنان‌چه شبکه‌های مختلف مؤسسه رادیو و تلویزیونی انگلیس با پخش اخبار جعلی و دروغین درباره ایران، دخالت در امور داخلی کشورمان را ادامه دهند و یا منشور اخلاق بین‌المللی خبرنگاری را نادیده بگیرند، اقدامات جدی‌تری به عمل خواهد آمد." .

 

در حالی که مشخص است رفتار بی بی سی در قبال جمهوری اسلامی تغییری نکرده و همچنان عداوت و دشمنی را در دستور کار خود دارد انتظار می رفت مسئولین وزارت خارجه این درخواست وقیحانه را رد کنند. و همچنان هشدار نسبت به بازگشایی دفتر رسانه این کشور مغرض که رهبری معظم انقلاب بارها از آن به عنوان «خبیث» تعبیر کرده اند به قوت خود پا برجاست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان