اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1395 - 13:03   |   کد مطلب: 18800
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: جهادگران فرهنگی و قرآنی در سه ماه آینده به 9 روستای محروم بخش مرکزی و بخش قهاوند شهرستان همدان اعزام می شوند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، حجت الاسلام جواد حیدری راد  در نشست توجیهی اعزام جهادگران فرهنگی و قرآنی شهرستان همدان افزود: این طرح استمرار طرح های جهادی دانش آموزان و دانشجویان در روستاها است و به صورت مستمر در سال های آینده نیز اجرا می شود.
وی ادامه داد: روستاهای محروم و دورافتاده که فاصله زیادی با مرکز استان داشته و به لحاظ اقتصادی با محدودیت هایی روبرو هستند و همچنین روستاهایی که فاقد روحانی دائم و خانه قرآن بوده و به لحاظ فرهنگی نیازمند توجه هستند در این طرح مورد هدف قرار گرفتند.
حجت الاسلام حیدری راد اضافه کرد: اکیپ های اعزامی جهادگران شامل مبلغان و مبلغات، مداحان، روحانیون و مربیان قرآنی است که به هر روستا حداقل پنج جهادگر در قالب اردوهای جهادی اعزام می شود.
وی اضافه کرد: جهادگران در مرحله نخست این طرح، در هر روستا سه شبانه روز حضور می یابند و حضور مسئولان در کنار جهادگران ثمرات بسیاری را برای روستاییان به همراه دارد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان همدان خواست تا فضاهای آموزشی موجود در این روستاها را برای اسکان افراد اعزامی و برگزاری کلاس های آموزشی در اختیار جهادگرن قرار دهند.
حجت الاسلام حیدری راد تاکید کرد: حرکت های جهادی مهمترین جزء انقلاب اسلامی است و امام راحل(ره) همواره بر توجه به مستضعفان و محرومان جامعه تاکید داشت.
وی تغییر برخی اصطلاحات از جمله استفاده از واژه اقشار آسیب پذیر به جای مستضعفان را نادرست دانست و گفت: برخی مسئولان از ادبیات ارزشی ما فاصله گرفته اند و در برخی بخش ها توجه به مناطق محروم ضعیف شده است.
در این نشست نمایندگان نهاد ها و ارگان های مختلف شهرستان همدان به ارایه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اعزام جهادگران قرآنی به مناطق محروم پرداختند.
طرح جهادی آموزش قرآن کریم و تربیت جهادگران قرآنی و اعزام آنان به روستاهای محروم از طرح های ابتکاری و خلاقانه استان همدان است که برای نخستین بار با این کیفیت و گستردگی در کشور اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان