اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1395 - 22:14   |   کد مطلب: 18785
معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: در شرایط کنونی ماندگاری معتادان پس از ترک اعتیاد و مراحل انجام کار سم زدایی در کمپ های ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی استان همدان حدود 10 درصد است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، امیر کوکائیان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان افزود: در راستای افزایش میزان ماندگاری ترک معتادان، پروتکل جدید سازمان بهزیستی برای مراکز ترک اعتیاد تدوین شده و یک سری مراکز تی سی زیر نظر بهزیستی در آینده نزدیک در هر استان دایر می شود.
وی ادامه داد: بهزیستی به تنهایی در ماندگاری ترک معتادان دخیل نیست و حمایت دیگر ارگان ها در کنار همکاری خانواده ها و ارایه مشاوره های بعد از ترخیص از کمپ در افزایش ماندگاری ترک موثر است.
وی ادامه داد: کارکنان مراکز ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی استان همدان، آموزش های لازم در خصوص روش های سم زدایی و ترک معتادان مبتلا به سو مصرف مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی را فرا گرفته اند و مراکز میان مدت اقامتی در استان تنها برای معتادان به مواد مخدر غیر صنعتی پیش بینی نشده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون در راستای ارتقای کیفیت خدمات مراکز اقامت موقت(کمپ های ترک اعتیاد) 6 ماه به کمپ ها فرصت داده شد تا شرایط خود را با پروتکل جدید تدوین شده سازمان بهزیستی در خصوص مراکز ترک اعتیاد مطابقت دهند.
وی همچنین درباره انجام غربالگری تنبلی چشم گفت : سال گذشته بیش از 50 هزار کودک در سطح استان در طرح غربالگری تنبلی چشم شرکت کردند .
وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نیز حدود سه هزار و 500 کودک در استان همدان از نظ تنبلی چشم غربالگری و معاینه شدند..
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان نیز در این نشست گفت: سال گذشته 333 کودک خیابانی در این استان ساماندهی شدند.
جمشید شیران افزود: هم اکنون 19 کودک شیرخواره در شرخوارگاه زیر نظر بهزیستی همدان نگهداری می شوند و این تعداد از پنج تا 25 کودک در زمان های مختلف سال متغیر است.
22 تا 28 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و 'ایرانی با نشاط با بهتر زیستن' شعار امسال هفته بهزیستی است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان