اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1395 - 21:55   |   کد مطلب: 18784
قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی و امور مشارکت‌های مردمی خبر داد
واگذاری 60 هزار واحد مسکن به معلولان کشور/ ارائه 500 میلیارد تومان کار خیر توسط خیران
قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی و امور مشارکت‌های مردمی از واگذاری 60 هزار واحد مسکن توسط تعاونی مسکن معلولان خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عبدالرحیم شهسواری  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزیستی یک سازمان مردمی است، اظهار کرد: امروز سازمان بهزیستی کشور با رویکرد اجتماعی و حمایت‌های عمومی با 22 هزار پرسنل به گروه‌های هدف زیرپوشش خود خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: این سازمان با بیش از 150 مأموریت و رسالت اصلی که برعهده دارد باید مشکلات اجتماعی جامعه را ساماندهی کند.

قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی و امور مشارکت‌های مردمی کشور گفت: اخیراً نیز مقام معظم رهبری بر روی مسائل اجتماعی کشور تأکید خاصی کردند که این موجب خدمات‌دهی و افزایش رسالت این سازمان در این خصوص شده است.

وی در خصوص اقدامات کنونی سازمان بهزیستی گفت: این سازمان فعالیت خود را در سه حوزه تخصصی شامل پیشگیری از اعتیاد که حوزه‌ای تخصصی با رویکرد علمی است، حوزه آسیب‌های اجتماعی برای اقشاری چون زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، خیابان و... و همچنین رویکرد مشارکت‌های مردمی متمرکز کرده است.

*رشد 10 تا 15 درصدی جمع‌آوری زکات فطریه

شهسواری در خصوص رویکرد مشارکت‌های مردمی، ادامه داد: بخش مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در سه حوزه جذب و مشارکت مردمی، خدمات داوطلبان و خیرینی که به سازمان خدمات می‌دهند و بخش موسسات و مراکز؛ که در مجموع 13 نوع مجوز را از سازمان در زمینه‌ مهدکودک، توانبخشی و کمپ‌ها صادر می‌کنند، خدمات ارائه می‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد سرانجام تجمیع سازمان‌های مردم‎نهاد کشور خاطرنشان کرد: تجمیع این سازمان‌ها در حال حاضر به صورت یک لایحه مطرح است.

قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی و امور مشارکت‌های مردمی کشور ادامه داد: اعتقاد، باور و سیاست سازمان و دولت در محول کردن کارها به مردم است به طوری که در حال حاضر بیش از 90 درصد خدمات بهزیستی به تشکل‌های مردمی محول شده است.

وی تصریح کرد: طبق سیاستگذاری سازمان بهزیستی، تمام دستورالعمل‌ها با بازنگری انجام شده بر این مبنا قرار گرفته که مجوزها در اسرع وقت و با حذف فرآیند اضافی انجام شود.

شهسواری در خصوص آمار جذب مشارکت‌های مردمی در بهزیستی اظهار کرد: سال گذشته 500 میلیارد تومان کار خیر به وسیله خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدمات به سازمان بهزیستی ارائه شده است.

وی ادامه داد: نسبت کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در سال 94 نسبت به سال 93 رشد 40 درصدی را نشان می‌دهد.

*تشکیل کارگروه تخصصی کاهش طلاق

این مقام مسؤول افزود: سال گذشته 90 میلیارد تومان زکات فطریه توسط پایگاه‌های بهزیستی کشور جمع‌آوری شد که پیش‌بینی بر این است امسال این کمک‌ها 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کند.

وی در خصوص قانون جامع معلولان کشور نیز بیان کرد: قانون جامع معلولان در حال پیگیری است و امیدواریم با نهایی شدن این قانون، مشکلات یک‎میلیون و 200 هزار معلول کشور حل شود.

شهسواری در خصوص خدمات ارائه شده توسط تعاونی مسکن معلولان اضافه کرد: تاکنون 60 هزار واحد مسکن به معلولان کشور واگذار شده که 47 هزار واحد مسکن نیز برای معلولان کشور در مرحله تکمیل و واگذاری قرار دارد.

وی در خصوص اقدامات سازمان بهزیستی در خصوص کاهش طلاق افزود: در حال حاضر برای کاهش این معضل اجتماعی کارگروهی تشکیل شده که از تمام دستگاه‌ها نماینده‌ای به آسیب‌شناسی و ارائه راهکار در این خصوص می‌پردازند.

انتهای‌ پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان