اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1395 - 21:39   |   کد مطلب: 18782
معاون استاندار همدان:
يارانه آب نيازمند هدفمندسازي است
معاون عمراني استانداري همدان با بيان اينکه يارانه آب نيازمند هدفمندسازي است گفت: نياز به اين هدفمندسازي در بخش کشاورزي بيشتر است تا از اين طريق آب يارانه اي تنها به توليد محصولات استراتژيک اختصاص پيدا کند.

به گزارش صبح الوند، محمود عراقي  در همايش ملي مديريت مصرف و کاهش آب بدون درآمد در همدان افزود: براي توليد محصولاتي مانند هنداونه نبايد آب يارانه اي در اختيار کشاورزان قرار بگيرد بلکه اين آب بايد صرف توليد محصولات استراتژيک در کشور شود.

وي با بيان اينکه قيمت تمام شده آب از ديگر موضوعات تاثير گذار در بخش مديريت مصرف است ادامه داد: آب رايگان نبايد در اختيار کشاورز قرار بگيرد بلکه بايد يارانه آب به محصولات نهايي اين کشاورزان ارائه شود تا در کنار مديريت صحيح مصرف بتوان جلوي کشت هاي غير ضرور را گرفت.

عراقي گفت: در حوزه آب توزيع نامناسب است و اين امر باعث ايجاد بيلان منفي در دشت ها شده و محيط زيست را با مشکل مواجه مي کند.

وي تصريح کرد: با وجود تنش هاي آبي موجود در کشور امکان توليد آب جديد وجود ندارد به اين دليل نيز بايد از منابع موجود به درستي استفاده کرد.

وي تصميمات نقطه اي گذشته را عامل بروز مشکلات بسيار در حوزه آب عنوان کرد و افزود: با اتخاذ تصميم هاي جديد و ارائه راهکارهاي نوين توانستيم اين تنش هاي مداوم آبي را تا حدودي رفع کنيم.

عراقي با اشاره به انسداد بيش از يک هزار و 600 حلقه چاه در استان همدان گفت: با انسداد اين چاه ها 150 ميليون متر مکعب آب زيرزميني در استان ذخيره شد که اين بسيار ارزشمند است.

معاون عمراني استانداري همدان بيان کرد: شاخص هاي مديريت به هم پيوسته منابع آب مديريت توام مصرف، توليد و تقاضا است و با مديريت پيوسته آب مي توان مديريت آب و خاک، مديريت آب و محيط زيست و مديريت آب و کشاورزي را نيز عملي کرد.

همايش ملي مديريت مصرف و کاهش آب بدون درآمد 22 و 23 تيرماه با حضور مسئولان شرکت آب و فاضلاب کشور و مديران عامل شرکت هاي آب و فاضلاب شهري و آب و فاضلاب روستايي کشور در شهر همدان در حال برگزاري است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان