اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1395 - 7:44   |   کد مطلب: 18775
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان خبر داد
پیش بینی خرید 550 هزار تن گندم در همدان
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان با اشاره به آغاز خرید گندم گفت: با امکانات فراهم شده پیش بینی می شود امسال 550 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

محمد مهدی فرشچی موحد در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، اظهار کرد: طی چند روز اخیر خرید گندم در استان آغاز شده و سیلوها و مراکز خرید، آماده خرید این محصول هستند و این خرید تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 اظهار کرد: امسال 60 انبار در قالب 32 مرکز خرید در سطح استان همدان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را تحویل خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 67 هزار تن گندم خریداری شده است  گفت: میزان سطح زیر کشت گندم در استان همدان 403 هزار هکتار است که برآورد تولید 688 هزار تن و پیش بینی خرید گندم 550 هزار تن می باشد.

 

فرشچی موحد تصریح کرد: طی چند سال اخیر با افزایش خرید گندم مواجه بودیم و سال گذشته توانستیم 307 هزار تن خرید داشته باشیم که امسال با توجه به ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان و بارندگی ها  بیشتر از این میزان پیش‌بینی خرید داریم.

 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با اشاره به آنکه جهت داشتن گندم با کیفیت باید رنج خاصی در خرید داشته باشیم افزود: نرخ خرید تضمینی گندم با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید می باشد.

 

فرشچی موحد اظهار کرد:  کارشناسان کنترل کیفیت مستقر در مراکز خرید وظیفه نمونه برداری و افت زنی دقیق از محصولات را دارند.

 

وی پرداخت بهای گندم ازسوی بانک کشاورزی را منوط به ارائه چک لیست خرید گندم به بانک دانست و افزود: این چک لیست در آخر روز خرید گندم به بانک کشاورزی تحویل داده می شود و بر این اساس که کدام استان در نوبت باشد بهای خرید گندم آن استان یاشهرستان پرداخت می شود.

 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 تاکید کرد:  بانک کشاورزی بابت دیون قبلی کشاورزان به بانک حق کسر هیچ گونه وجهی از بهای گندم کشاورزان را ندارد.

وی با اشاره به طرح شناسنامه دارکردن کشاورزان گفت: جهت جلوگیری از فعالیت دلالان کشاورزان برای تحویل گندم به سیلو ها و انبارها باید معرفی نامه ای با مشخصات زمین کشاورزی وگندم زیرکشت از سازمان جهاد کشاورزی همراه داشته باشند.

 

فرشچی موحد با بیان اینکه در صورت خرید گندم با کیفیت، آرد و در نهایت نان با کیفیتی خواهیم داشت افزود: برای نظارت بر خرید گندم در طول فصل خرید 2 نفر به عنوان عامل تشخیص و ذیحساب و 1 نفر به عنوان مسئول کنترل کیفیت و یک نفر به عنوان ناظر حراست در مراکز مسقر می شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان