اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1395 - 13:58   |   کد مطلب: 18756
به دنبال ارسال نامه‌ای از سوی استاندار همدان به معاون رئیس‌جمهور و اعلام تأیید اشتغال استان توسط خبرنگاران، چند خبرنگار حاضر در راستی‌آزمایی اشتغال توضیحاتی برای معاون رئیس‌جمهور در این باره ارائه دادند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، جمعی از خبرنگاران رسانه‌های استان همدان در دو مرحله در راستای راستی‌آزمایی آمار بیمه‌شدگان اجباری جدید و اشتغال ایجاد شده در استان همدان به طور سر زده به همراه مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان از 10 کارگاه و واحد تولیدی بازدید و با مدیران این کارگاه‌ها در خصوص آمار بیمه‌شدگان جدید، اشتغال ایجاد شده و وضعیت واحدهای تولیدی بحث و گفت‌و‌گو کردند.

این راستی‌آزمایی با توجه به درخواست چندین باره استاندار در جلسات متعدد و به خصوص آخرین اعلام آمادگی محمدناصر نیکبخت در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه در سال جاری انجام شد.

استاندار بارها در جلسات متعدد به آمار جدید اشتغال ایجاد شده اشاره کرد و چندین بار نیز از خبرنگاران خواست از اشتغال ایجاد شده راستی‌آزمایی کنند تا اینکه در خردادماه امسال خبرنگاران تعدادی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری و استانی نسبت به راستی‌آزمایی آمار اشتغال در دو مرحله اقدام کردند و گزارش و مشکلات آن در برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس منتشر شد:

‌بهره‎برداری استاندار از راستی‌آزمایی خبرنگاران از اشتغال

چرخ اشتغال همدان لنگ حمایت از واحدهای تولیدی/ واحدهای تولیدی قربانی سودهای بانکی بالا

هوای اشتغال همدان غبارآلود است

پس از آن متأسفانه استاندار همدان در نامه‌ای به شماره 14856/042/16/95 به معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در سال 94 و اعلام نام رسانه‌هایی که در این راستی‌آزمایی شرکت کرده‌اند، حضور خبرنگاران در این راستی‌آزمایی را سندی بر تأیید تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی دانسته است.

ناگفته پیداست استاندار در این نامه هیچ اشاره‌ای به وضعیت اشتغال منفی، کارگاه‌های تعطیل شده و آنهایی که به هر علت کار خود را از دست داده یا از دایره بیمه خارج شده‌اند، نکرده است. ضمن آن که تأیید تعداد بیمه‌شدگان دلیل بر تأیید وضعیت اشتغال استان نیست اما آقای نیکبخت راستی‌آزمایی خبرنگاران را همواره به عنوان سندی برای تأیید وضعیت اشتغال استان می‌دانند.

به دنبال انتشار این نامه، تعدادی از خبرنگاران حاضر در راستی‌آزمایی ضمن اعتراض به اقدام استاندار، نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور نوشته و نکاتی را جهت روشن شدن اذهان اعلام کردند.

متن این نامه به این شرح است:

معاون اول محترم ریاست جمهوری
جناب آقای جهانگیری
سلام علیکم
احتراما به استحضار می‌رساند پیرو نامه شماره 14856/042/16/95 به تاریخ 19/3/1395 استاندار همدان خطاب به جنابعالی پیرامون تأیید آمار اشتغال در استان همدان توسط خبرنگاران شرکت کننده در طرح راستی‌آزمایی کارگاه‌های اشتغال استان همدان ذکر نکاتی حائز اهمیت است که به استحضار می‌رسانند:
- استاندار همدان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شرکت در برنامه راستی‌آزمایی اشتغال استان توسط خبرنگاران و اهالی رسانه را به شور و مشورت گذاشتند که در پی آن شماری از خبرنگاران برای انجام این برنامه اعلام آمادگی کردند و این پروسه طی دو روز و تنها برای 11 واحد تولیدی از مجموع 1700 واحد تولیدی استان همدان انجام و واحدها مورد بازدید قرار گرفت.
از آنجایی که تا این لحظه خبرنگاران با توجه به عدم بررسی مابقی واحدهای تولیدی و عدم همکاری مناسب برای در اختیار قرار دادن آمار از سوی تأمین اجتماعی نتوانسته‌اند به تحلیل و بررسی آمار اشتغال بپردازند، ارائه نتیجه مشخصی پیرامون وضعیت اشتغال استان همدان قضاوتی زودهنگام است و بر این اساس تأیید آمار اشتغال از سوی رسانه‌های شرکت کننده در این برنامه که نام آنها در نامه ارسالی استاندار همدان خطاب به حضرتعالی قید شده است، صحت ندارد و مورد تأیید خبرنگاران امضاءکننده نامه نیست.
شایان ذکر است استاندار محترم همدان تاکنون تماسی با خبرنگاران حاضر در برنامه راستی‌آزمایی اشتغال استان همدان نداشته‌اند و در راستای تدوین نامه ارسالی خدمت حضرتعالی نیز با خبرنگاران مشورتی صورت نگرفته و این استدلال تنها بر مبنای گزارش مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان صورت گرفته و برای جنابعالی تدوین و ارسال شده است، لذا از جنابعالی درخواست می‌شود در خصوص این اقدام از استاندار همدان توضیحات لازم اخذ شود.
لازم به یادآوری است بررسی آمار اشتغال استان همدان برنامه‌ای زمان‌بر بوده که خبرنگاران همدانی قصد انجام آن را در پروسه‌ای بلند مدت دارند، فلذا در صورت عدم ارائه آمارهای شفاف از سوی مسئولان نمی‌توانیم در پایان بررسی همه یک هزار و 700 کارگاه تولیدی به نتیجه مشخصی برسیم بنابراین درخواست می‌شود دستورات لازم برای همکاری مسئولان با خبرنگاران در این برنامه اتخاذ شود.
تاکید می‌شود که نگارش این نامه تنها در راستای آگاه‌سازی و تنویر افکار عمومی انجام گرفته و هدف دیگری را دنبال نمی‌کند.
پیشاپیش از بذل عنایات حضرتعالی کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان