اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1395 - 8:04   |   کد مطلب: 18744
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مشکل کشور کمبود امکانات، نیروی انسانی و بودجه نیست بلکه تربیت و مدیریت است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، سردار غلامعلی ابوحمزه در آئین افتتاحیه دورههای آموزشی، فرهنگی و تربیتی یاوران ولایت بیان کرد: چنانچه دو مولفه تربیت و مدیریت در بخش های مختلف کشور وجود داشته باشد آن مجموعه موفق می شود.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف یک مدیر، مسئول، فرد بسیجی و حتی یک زن و مادر مسلمان مدیریت است و یک فرد در هر جایگاهی با مدیریت می تواند نقش جایگاه خود را به خوبی عملی سازد.
وی نخستین وظیفه یک مدیر را برنامه ریزی دانست و افزود: بعد از گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب دیگر انجام کار هیاتی، بخشی و جزیی جوابگو نیست بلکه باید برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت به تناسب وظایف هر مسئولی طراحی شود.
فرمانده سپاه همدان گفت: انسان در برنامه ریزی مولفه هایی نظیر زمان، مکان و چارچوب و نقشه راه را از مبدا تا مقصد تعیین می کند تا به سرمنزل مقصود برسد.
سردار ابوحمزه افزود: دومین نکته ای که یک فرمانده موفق در مجموعه بسیج باید توجه کند انگیزه است و انگیزه مادی گذرا بوده ولی معنوی ماندگار است.
وی اضافه کرد: بهترین انگیزه انسان ، کار با خلوص نیت و برای رضای خدا است و در اینصورت تمامی کارهای انسان عبادت محسوب می شود.
فرمانده سپاه همدان با تاکید بر ضرورت توجه به عفاف و حجاب بیان کرد: برخی از دختران فریب خورده با بدحجابی خود را ارزان می فروشند که این بیانگر تربیت ناصحیح این افراد است.
سردار ابوحمزه دختران بسیجی را به قرائت قران و خواندن نماز شب توصیه کرد گفت: عامل پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی تجهیزات، توپ و تفنگ نبود بلکه خلوص نیت، راز و نیازهای شبانه و اشک های نیمه شب رزمندگان باعث پیروزی در برابر رژیم بعثی شد.
وی از دیگر مولفه های مهم در زمینه مدیریت و فرماندهی را تصمیم گیری دانست و اضافه کرد: هر چند همه می توانند در تصمیم سازی مشارکت کنند ولی فرمانده وظیفه تصمیم گیری را عهده دار است
فرمانده سپاه استان همدان تاکید کرد: یک مسئول و فرمانده هیچگاه نباید تصمیم خود را تغییر دهد چون این امر در تزلزل فرماندهی تاثیر دارد.
سردار ابوحمزه اضافه کرد: با وجود اینکه برخی تصمیم های خوب می گیرند ولی این تصمیم ها تداوم ندارد و پس از بروز یک مشکل عقب نشینی می کنند.
وی سازماندهی و هماهنگی با مسوولان با رعایت سلسله مراتب، ارتباط و تعامل با رویکرد فرماندهی به قلب انسانها به جای افکار و بدنها، نظارت بر روند کار، تشویق و تذکر را از دیگر وظایف یک مسئول و فرمانده دانست.
دوره های آموزشی، فرهنگی و تربیتی یاوران ولایت با عنوان یادواره شهدای مدافع حرم با حضور 150 نفر از دانش آموزان دختر بسیجی به مدت از روز یکشنبه به مدت پنج روز در اردوگاه ابوذر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان