اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. تير 1395 - 12:40   |   کد مطلب: 18574
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان خبر داد
برگزاری طرح «منبر‌های متعالی» در مساجد شهر همدان
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از برگزاری طرح «منبر‌های متعالی» در مساجد شهر همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حجت الاسلام جواد حیدری‌راد امروز در گفت‌وگو با  فارس از برگزاری طرح «منبر‌های متعالی » در مساجد شهر همدان همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: این طرحی توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان با همکاری کانون‌های فرهنگی و تبلیغی زیر پوشش، در راستای ارتقای آگاهی مردم در رابطه با مسائل روز اجرا می‎شود.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای این برنامه در مساجد، اطلاع‌رسانی خوبی صورت گرفته است، افزود: طبق این طرح افراد شاخص یا اساتید متخصص حوزه علمیه قم به مدت چند روز در مساجدی حضور می‌یابند و به صورت ویژه به بیان مسائلی خواهد پرداخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه هدف از اجرای آن ایجاد تنوع است تا مساجد از حضور سخنرانان مجرب بهره‌مند شوند، افزود: موضوع سخنرانی و بحث نیز از قبل تعیین شده و با توجه به منطقه و قشر خاص مباحث متفاوت است.

وی ادامه داد: برای مثال در یک منطقه‌ موضوعات اختصاصی بازار و احکام معاملات طرح می‌شود، در بعضی مناطق به صورت تخصصی به تفسیر قرآن پرداخته می‌شود و برخی مساجد نیز ویژه پاسخ به احکام و شبهات است.

حیدری‎راد با بیان اینکه هدف از تنوع موضوعات جذب سلایق مختلف است، افزود: به همین منظور مبلغان با تخصص‌های مختلف در مساجد حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان اجرا می‌شود و به طور حتم نواقصی و ایراداتی نیز دارد، افزود: این طرح با گذشت زمان و تجربه‌ای که کسب می‌شود، بهتر خواهد شد، هر چند در حال حاضر نیز هیأت امنای مساجد به خوبی از آن استقبال کرده‌اند.

این مسؤول با بیان اینکه از لحاظ کمی و کیفی برنامه‌های ماه رمضان امسال افزایش داشته است، افزود: قبلاً بسیاری از روستاها فاقد روحانی بودند که امسال این مهم انجام شده و برنامه‌ریزی‌ها باعث رونق مساجد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان