اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. تير 1395 - 9:40   |   کد مطلب: 18534
معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان همدان:
ماهانه 1100 پرونده در دادگاه خانواده همدان تشکیل می‌شود
معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری همدان با بیان اینکه مشکلات خانوادگی پرتیترترین موضوع روز در جامعه هستند، گفت: ماهانه یک‌هزار و 100 پرونده در دادگاه خانواده همدان تشکیل می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل ازفارس، حجت‎الاسلام پیرمحمد احمدوند  در سخنان پیش از خطبه‌ نماز جمعه همدان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه از اول تا هفتم تیرماه اظهار کرد: هدف از بعثت انبیای الهی، اقامه عدل و داد در جامعه است که تحقق این امر توجه به فرامین خداوند متعال در قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه باید نگهبان حقوق مردم باشد تصریح کرد: بعضی از افراد و نهادها به حقوق قانونی خود که در قانون اساسی تصویب شده، تن نمی‌دهند و به حقوق دیگران تعدی می‎کنند که وظیفه قوه قضاییه برخورد با آنهاست.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان همدان، رسیدگی به حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌ را دیگر وظیفه قوه قضاییه دانست و ادامه داد: نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور و مجازات مجرمان از دیگر وظایف این مجموعه است.

وی با اشاره به تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه گفت: برای اجرایی شدن پیشگیری از وقوع جرم، نیازمند مشارکت همه نهادها و مردم هستیم.

احمدوند با تأکید بر لزوم نهادینه شدن قانونمداری در جامعه ادامه داد:  ایجاد فرهنگ صلح و سازش نیز باید مد نظر باشد تا برای هر موضوع کوچکی افراد به دادگستری مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات خانوادگی پرتیترترین موضوع روز در جامعه هستند، گفت: ماهانه یک‌هزار و 100 پرونده در دادگاه خانواده همدان تشکیل می‌شود.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری همدان با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از مشاوره در بین مردم نهادینه شود، به فعالیت مرکز صیانت از بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: در این مرکز کارهای موثری در زمینه کاهش طلاق و اختلافات خانوادگی انجام شده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان