اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. خرداد 1395 - 14:10   |   کد مطلب: 18449
پایان کار مدیری که 3 دولت را بازنشسته کرد
یک کرمانشاهی سکان کار همدان را برعهده گرفت
در استان کرمانشاه هم موقعیت‌هایی بود که پیشنهاد شد اما ترجیح خودم این بود که در محیط بومی کار سخت است و حواشی و جوانب آن فراوان است. در انتخاب همدان معتقدم که این استان از آیتم‌های فرهنگی قوی‌تر نسبت به کرمانشاه برخوردار است که از جمله آنها مسئولیت‌پذیری و پشت کار است.

به گزارش صبح الوند، سرانجام پس از ماه‌ها کش‌وقوس و رفت‌وآمد تغییر در صندلی ریاست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان صورت گرفت. تغییری که در ابتدا فکرش هم نمی‌شد که این مقدار گیر و گرفت داشته باشد. گویا صندلی ریاست این سازمان نمی‌توانست دل از رئیس چند ساله خود بکند و گزینه‌های جانشینی وی در این مدت یکی یکی خط خوردند. سرانجام اما ریاست جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کیلومترها آن طرف‌تر انتخاب شد تا چهره‌ای بسیار جوان و با اصالتی کرمانشاهی عهده‌دار نهاد پر دغدغه کار استان شود. شاید این جوانی جبران سال‌ها حضور طولانی‌مدت مدیر قبلی را در اداره کار استان را کرده باشد.

احمد توصیفیان که از مدتی پیش نامش در بین گزینه‌های مدیرکل اداره کار دیده می‌شد از جمله نیروهای تخصصی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و سابقه فعالیت در بخش‌های کارشناسی حوزه‌های اجتماعی این وزارتخانه را داشته است. وی که آخرین پستش معاونت مدیرکل اجتماعی وزارت کار بوده تحصیلات عالیه تا مقطع دکتری در رشته اقتصاد و توسعه از دانشگاه‌های داخل کشور را داراست. توصیفیان متولد ۱۳۵۷ در کرمانشاه است هر چند که ۲۰ سالی می‌شود که ساکن تهران است و در حوزه‌های مختلف وزارتخانه از مشاوره معاونان وزیر گرفته تا حوزه‌های اجتماعی و کارآفرینی مشغول به خدمت بوده است.

علی‌رغم این مسئولیت‌ها اما با حوزه استان غریبه نیست. خودش می‌گوید که در واحدهای مختلف وزارتخانه همواره مسئولیت مستقیم منطقه غرب کشور که شامل استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان می‌شود را برعهده داشته است.

توصیفیان دیدگاه مثبتی به فضای استان و مدیریت ارشد دارد و در گفت‌وگو با همدان پیام می‌گوید که همدان در قیاس با کرمانشاه از آیتم‌های قوی‌تری در حوزه فرهنگی از جمله مسئولیت‌پذیری و پشت کار برخوردار است. وی قرار است امروز در آیینی رسماً به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جایگزین مسعود اقلامی بازنشسته شود.گفت‌وگوی ما را با مدیرکل جدید اداره کار می‌خوانید؛

 چه شد که همدان را برای کار انتخاب کردید؟
در استان کرمانشاه هم موقعیت‌هایی بود که پیشنهاد شد اما ترجیح خودم این بود که در محیط بومی کار سخت است و حواشی و جوانب آن فراوان است. در انتخاب همدان معتقدم که این استان از آیتم‌های فرهنگی قوی‌تر نسبت به کرمانشاه برخوردار است که از جمله آنها مسئولیت‌پذیری و پشت کار است.

 تا چه اندازه به مسائل و ظرفیت‌های استان همدان آشنایی داشته‌اید؟
در کل ۱۶ سال خدمتی که در وزارتخانه داشته‌ام چه در سطوح کارشناسی و چه در بخش‌های دیگر همواره مسئولیت منطقه غرب کشور را به عهده گرفته‌ام که شامل استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان می‌شود. به همین دلیل اطلاعات مناسبی از اوضاع استان دارم. ضمن اینکه تأکید داشتم که در استانی کار کنم که روی آن شناخت داشته باشم تا اینکه همدان انتخاب شد.

 چه شد که پس از این همه کش‌وقوس شما انتخاب شدید؟
گزینه‌های مختلفی از داخل استان به وزارتخانه معرفی شدند که برخی از آنها از نیروهای داخلی وزارت بودند و برخی هم از بیرون. در نهایت به دلایل مختلفی که یا از آنها بی‌خبرم و یا بازگویی‌شان به صلاح نیست بنده انتخاب شدم. ترجیح وزیر هم این بود که مدیرکل‌ها از نیروهای داخل وزارتخانه انتخاب شوند حتی بخشنامه‌ای هم در سال گذشته صادر کرد.

  از چه زمانی همدان به شما پیشنهاد شد؟
این پروسه‌ای بود که از سال گذشته آغاز شد.

 در مسیر انتخاب آیا با نمایندگان یا مدیران استان مذاکرات داشتید؟
بله؛ با برخی از نمایندگان مجلس گذشته که هم اکنون هم در مجلس هستند گفت‌وگو داشتم البته با وزیر و استاندار هم گفت‌وگو داشتیم. با شناختی که از استاندار همدان دارم وی را چهره‌ای توانمند و دارای برجستگی اقتصادی در بین استانداران می‌بینم ضمن اینکه ملاقات‌هایی هم با وی داشته و شخص وزیر هم روی هماهنگی با استاندار بسیار تأکید داشت.

  شائبه‌ای از تحمیلی بودن شما بر استان حکایت می‌کند؟
اصلاً به چنین چیزی اعتقاد ندارم. تحمیل به چه کسی؟! اگر منظور وزیر است که ما از نیروهای اصلی وزارتخانه بوده‌ایم. اگر منظور نمایندگان و یا استاندار است که ما در این مدت تعامل بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌ایم و باید بگویم که حمایت دوستان در استان همدان کمتر از وزارتخانه نبوده است.ضمن اینکه اعتقادم همواره این بوده که جای کسی را نگیرم. امروز هم که به استان همدان آمده‌ام مدیرکل اداره که بسیار انسان متین و اخلاق‌مداری است با توجه به بازنشستگی کنار رفته است.

 برنامه شما برای کار در استان چیست؟
اصلی‌ترین برنامه پیگیری مأموریت‌های وزارتخانه است.

 انتظارات فراوانی از حوزه شما در استان وجود دارد. برنامه‌ای برای تغییر مدیران اداره کار در استان دارید؟
یکی از مزایای غیر بومی بودن نداشتن ذهنیت از همکاران است. من دنبال این هستم که در حین کار ظرفیت‌ها را بسنجم و اگر دیده شود که در انجام مأموریت‌های محوله موفق‌اند از همین نیروها و ظرفیت‌ها بهره می‌گیرم اکنون برنامه‌ای برای تغییر در مدیران میانی ندارم. البته در ادامه کار شاید به حداقل جابه‌جایی‌هایی برسم.

  اصلی‌ترین تخصص شما به چه حوزه‌ای بر می‌گردد؟
حوزه کارآفرینی است که تجربه نخستین ریاست اداره کارآفرینی در وزارتخانه را دارم و آیین‌نامه‌های سازمان کارآفرینی و کانون‌های آن را تدوین کرده‌ام.

  چقدر اهل تعامل هستید؟
اهل مشورت هستم و از وجود دوستان حتماً استفاده خواهم کرد. به دنبال کار جمعی هستم و حتماً از ظرفیت رسانه‌ها بهره خواهم برد. رسانه‌ها ظرفیت خوبی برای ترویج کارآفرینی دارند.

منبع: همدان پیام

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان