اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. خرداد 1395 - 12:13   |   کد مطلب: 18420
سومین مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری در منطقه یک شهرداری همدان در جلسه ای با حضور مسئولین استانی معارفه شد.

به گزارش صبح الوند، مدیر منطقه یک شهرداری همدان در جلسه معارفه سومین مدیر اجتماعی، فرهنگی وگردشگری این منطقه با بیان اینکه ایجاد مدیریت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری نقطه مثبتی است اما می تواند تیغ دولبه ای برای مدیریت شهری باشد گفت: تحقق این امر آرزویی برای ادارت خدمات رسانی چون شهرداری است که مخاطبین اصلی آن شهروندان می باشند لذا با مردم و برای مردم کار کردن بسیار حائز اهمیت است چرا که شهروندان احساس نکنند که شهرداری ها نهادی جدا از آنان می باشد.

 

امیر فتحیان در خصوص تشکیل شوراهای اجتماعی محلات نیز افزود: متاسفانه در کشور متخصص خراب کردن طرح و ایده های خوب هستیم با بررسی ها متوجه می شویم  ایده، ضوابط و حتی دستورالعمل طرح ها خوب و مناسب است اما متاسفانه به خوبی اجرا و تحقق نمی پذیرد.

 

وی با بیان اینکه شوراها می بایست به سمت تعامل، همفکری پیش روند اظهار کرد: با تشکیل شوراهای اجتماعی محلات می بایست سعی شود باری به شهرداری اضافه نشود و کاملا شفاف و روشن عمل کرد.

 

مدیر گردشگری شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ایجاد مدیرت اجتماعی در مناطق ضرورتی برای شهرداری می باشد گفت: امید است مدیران اجتماعی بتوانند بازوی توانمندی برای شهرداریدر مناطق باشند و ارتباط خوبی با شهروندان در جهت تسهیل در مسائل اجتماعی و فرهنگی وخدماتی برقرار کنند.

 

شیری با بیان اینکه مهمترین هدف هماهنگ سازی شهروندان در اجرای پروژه هاست اظهار کرد: اگر مدیران و مسوولین به این تفکر برسند که همه خدمات برای مردم است و مردم را در امور هماهنگ و یکسو نمایند این طرح موفق و اقبال خوبی خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: سلیقه ای عمل کردن مدیران موجبات شکست این طرح را فراهم خواهد نمود لذا می بایست پروژه و طرح ها با نظرسنجی از شهروندان تحقق پذیرد.

 

وی خواستار پشتیبانی مدیران مناطق شهرداری از این طرح شد  و گفت: می بایست با تمام توان و قوا در جهت پیشبرد اهداف ایجاد مدیرت اجتماعی در مناطق کوشید.

 

مدیر اجتماعی نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص نحوه تصویب طرح در شورای اسلامی شهر همدان ارائه نمود و گفت: طرح های مختلفی چون بررسی ساختار معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری، ایجاد مدیرت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری ،اجرای طرح شوراهای اجتماعی محلات و ساماندهی تشکل های مردمی در شورای اسلامی شهر همدان بررسی  و تصویب شد.

 

روح ا... وجدی در خصوص اجرای طرح شوراهای اجتماعی محلات نیز بیان کرد: در حال حاضر در مرحله اجرای طرح مذکور هستیم و امید است با ایجاد مدیران اجتماعی در مناطق خود مناطق نیز تقویت شوند.

 

مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه یک نیز مدیریت اجتماعی در مناطق را حلقه مفقوده دانست و گفت: امید است با مشارکت بیشتر شهروندان در مسائل اجتماعی و فرهنگی بتوانیم نارضایتی بین مردم را به حداقل برسانیم .

 

سیامک سلیمی بیان کرد:  می بایست سعی شود شهروندان بیش از پیش در جریان امور و فعالیت های شهرداری قرار بگیرند چرا که هر چه فاصله ی بین شهرداری و مردم کمتر شود بسیاری از مشکلات  که مدیرت شهری گریبانگیر آن است مرتفع و حل خواهد شد.

 

گفتنی است سیامک سلیمی ، کارشناس ارشد نرم افزار و دانشجوی دکترای بیوانفورماتیک است و  سوابقی چون مدیر انفورماتیک منطقه یک به مدت 14 سال، نویسنده کتاب با عنوان« تصمیم سازی با داده کاوی در شهرداری ها»، ارائه مقالاتی در کنفرانس پیش بینی رشد الگوی شهری با استفاده از الگوریتم های پیش بینانه در انجمن داده کاوی ایران و دانشگاه آزاد سماء همدان در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان