اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. خرداد 1395 - 13:27   |   کد مطلب: 18331
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان :
مشارکت شهروندان الگویی پذیرفته شده در مدیریت شهری است
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: مشارکت شهروندان در اداره شهر و الگوی مشارکت آنان الگویی پذیرفته شده در مدیریت شهری است.

به گزارش صبح الوند، محمد قدیمی در حضور نمایندگان شورای مرکزی سازمانهای مردمنهاد شهر همدان بر لزوم تدوین برنامه جامع و بلندمدت فرهنگی شهر همدان تأکید کرد و گفت: شهرداری در تحقق و برنامهریزی مسائل فرهنگی و اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان اظهار کرد: آمایش فرهنگی شهر جزء اولویتهای مدیریت شهری است که انجام آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مشارکت شهروندان در اداره شهر و الگوی مشارکت آنان الگویی پذیرفته شده در مدیریت شهری است و انتظار می رود سمن ها به این امر بپردازند.

 قدیمی با بیان اینکه توانمندسازی مقولهای بینالمللی است از سمنهای استان خواست تا بر روی این مهم نیز مطالعه و پژوهشهای لازم را داشته باشند.

وی گفت: معتقدم توانمندسازی تنها تأمین تأسیسات و تجهیزات شهری از جمله آب، برق و گاز نیست بلکه توانمندسازی به لحاظ فرهنگی مورد نظر است که آشنایی شهروندان با حقوق متقابل خود باید در نظر قرار گیرد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان اظهار کرد: روابط انسانی، فرهنگ و زمان ابعاد تأثیرگذار در تاریخ است  و شهرهای باستانی همچون ارگ بم و هگمتانه را ماندگار می کند و به تعداد افرادی که در جامعه زندگی میکنند فرهنگ و خرده فرهنگ وجود دارد و وظیفه ما تعامل بین فرهنگها است.

وی به اهمیت گفتگوی تمدن ها پرداخت و اظهار کرد: گفتگوی تمدنها باید در شهرهای ما به عنوان گفتگوی فرهنگی نمود پیدا کند و اگر مردم با فرهنگی داشته باشیم دیگر شاهد مشکلات  شهری نخواهیم بود.

قدیمی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه بانوان و کودکان نیز زیرساخت فرهنگی جامعه برعهده بانوان و زنان جامعه است که مدیریت خانواده را برعهده دارند پس مناسب است مادران وارد تشکلهای فرهنگی و اجتماعی شوند که در این صورت بهیقین خانوادههای اجتماعیتری خواهیم داشت و غفلت از حوزه زنان و بانوان در جامعه تبعات ناخوشایند خواهد داشت و مادران و مردان آینده نقش خود در جامعه را نخواهند شناخت.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان همچنین از برگزاری اولین المپیاد توانیابان، معلولان و جانبازان با برنامهریزی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در تابستان سالجاری خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان