اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. خرداد 1395 - 8:58   |   کد مطلب: 18318
عضو شورای اسلامی شهر همدان لایحه دولت و طرح مجلس پیرامون نحوه انتخاب شهردار را غیرکارشناسی دانست و گفت: انتخاب شهردار امری تخصصی و اجرایی است.

به گزارش صبح الوند، رضا میرزایی با انتقاد از لایحه دولت در مورد انتخاب شهردار توسط مردم اظهار کرد: انتخاب شهردار امری تخصصی و اجرایی است و وقتی شوراها را مردم انتخاب می‌کنند در اصل با رابطه شهردار را مردم انتخاب کرده اند چرا که منتخبین مردم، شهردار را انتخاب می کنند .

میرزایی با اشاره به اینکه اکنون لایحه مدیریت شهری دولت که انتخاب شهردار را توسط مردم پیشنهاد کرده با ساختار مدل مدیریت شهری ما سازگار نیست اضافه کرد : در بسیاری از کشورها طبق قانون انتخاب شهردار توسط مردم انجام می شود و آنها دیگر پارلمان محلی مشابه کشور ما ندارند و اما اجرای این طرح در جامعه ما  تداخل در قوانین و کارها است.

وی با بیان اینکه شوراها شهردار را به صورت تخصصی انتخاب می کنند این روش معقول  ، تخصصی تر و بهتر است افزود: در صورتی که شهردار توسط مردم انتخاب شود به خودی خود شوراها تضعیف شده و هماهنگی بین شورا و شهردار کاهش پیدا می کند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان همچنین در ادامه دولتی کردن قانون ارزش افزوده را اقدامی غیر کارشناسانه و غیر تخصصی برشمرد و گفت : در حال حاضر ارزش افزوده و مطالباتی که از شهروندان اخذ می شود به طور مستقیم برای شهر  و شهروندان همان  شهر هزینه می شود و در صورتی که این امر را در یک فرآیند پیچیده قرار گیرد که توسط دولت اخذ شده و سپس به شهرداریها تخصیص یابد این فرآیند طولانی شده و مدیریت شهری قدرت و میدان مانورش کاسته می شود.

رضا میرزایی اضافه کرد : در این زمینه فرآیند منطقی این است که شهروندان عوارض و مطالبات شهرداری را پرداخت می کنند و مستقیماً توسط خود شهرداری و براساس اولویت های مدیریت شهری و بر اساس مصوبات شورای شهر در شهر خود به طور کامل هزینه شود نه اینکه در یک فرآیند طولانی و دولتی انجام گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان