اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. خرداد 1395 - 8:42   |   کد مطلب: 18305
مدیر گروه سلامت و جمعیت خانواده مرکز بهداشت استان همدان گفت: مرکز جامع تکامل کودک به منظور نظارت تخصصی تر بر روند رشد کودکان مواجه با مشکلات تکاملی در همدان راه اندازی شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، در آیین بهره برداری از مرکز جامع تکامل کودکان در همدان تمرکز بر سلامت کودکان را از مهمترین شاخصه های جامعه سالم دانست و گفت: با پرورش کودکان سالم می توان بزرگسالانی سالم را به جامعه تحویل داد.
مدیر گروه سلامت و جمعیت خانواده مرکز بهداشت استان همدان افزود: آموزش های مبتنی بر بازی، حمایت محیط و دولت، تغذیه سالم و مشارکت والدین در رشد کودک از عوامل موثر در رشد کودکان است.
وی با بیان اینکه پنج سال نخست فرصت طلایی است و باید این موضوع به قدری گفته شود که به گوش مردم و مسئولان برسد افزود: سال‌های اولیه سال‎های طلایی برای رشد تکامل مغز است.
وی بیان کرد: زیربنای تکامل مغز انسان در پنج سال اول عمر انسان رخ می‎دهد و اگر محرک به میزان کافی نباشد، توانایی‎ها کمتر بروز می‎کند.
وی عنوان کرد: 60 درصد تکامل مغز انسان تا سن دوسالگی اتفاق می‎افتد و در نوزادی اوج رشد مغز رخ می‌دهد اما خانواده‎ها از این موضوع بی‎اطلاع هستند و بیشتر بعد از دبستان برای کودکان خود هزینه می‌کنند.
وی افزود: ارتقا تکامل با افزایش محرک‎های محیطی انجام می‎شود در نتیجه مرکز جامع تکامل کودکان فقط برای کودکان عقب مانده و دارای مشکل نیست.
نوری با تاکید بر اینکه اگر آموزش‎‌ها در سنین پایین‎تر آغاز شود موفقیت‎های بیشتری در بزرگسالی رخ می‎دهد ادامه داد: کودک باید با محرک‎های مختلف آشنا شود تا بتواند توانمندی های لازم در زمینه های مختلف را کسب کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان