اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. خرداد 1395 - 21:32   |   کد مطلب: 18301
فرماندار تویسرکان:
فرش دستباف تویسرکان احیا شود
توجه به بازاریابی برای تولیدات فرش فرماندار تویسرکان، ظرفیت تویسرکان را در حوزه فرش دستباف بالا خواند و بر لزوم احیای این هنرصنعت تأکید کرد.

به گزارش صبح الوند، حبیب مومیوند در جلسه کمیته فرش دستباف تویسرکان، یکی از اولویت‌های مهم بحث اقتصادی شهرستان را فرش دستباف دانست و اظهار کرد: دستگاه‌های متولی با جدیت و همه توان بر احیای فرش دستباف ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تأمین بخش اعظم اقتصاد شهرستان از طریق فرش دستباف بوده است، گفت: بافت فرش دستباف در تویسرکان به عنوان منبع اصلی تأمین معیشت مردم محسوب می‌شد که امروز به ویژه در روستاها با چالش مواجه شده است.

فرماندار شهرستان تویسرکان ظرفیت تویسرکان را در حوزه فرش دستباف بالا خواند و بر به‌روز شدن این توانمندی ارزشی تاکید کرد و افزود: فرش دستباف میراث و برند تویسرکان است که باید با جدیت و همت بالا به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی همه موظف به پیگیری و رونق هنر صنعت فرش دستباف در راستای اشتغال‌زایی هستیم، گفت: باید با به‌کارگیری ظرفیت‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه فرش با تعامل و ارائه راهکار ورود کنیم.

مومیوند خواستار تشکیل کمیته خاص در راستای رونق و پویایی هنر صنعت فرشبافی در تویسرکان شد و گفت:  آموزش فرشبافی با اولویت روستاهای پرجمعیت توسط دستگاه‌های متولی فرش در یک برنامه‌ریزی مدون به صورت متمرکز و یکپارچه آغاز شود.

وی با تاکید بر اهمیت بحث بازاریابی برای تولیدات فرش بیان کرد: دستگاه‌های متولی با همگرایی هر چه بیشتر برای اینکه فرش تویسرکان به جایگاه اصلی خود برسد، تلاشی بی‌وقفه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرش استان در تیرماه سال جاری، از دستگاه‌های متولی خواست تا تولیدات فرش تویسرکان نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گیرد.

مومیوند با بیان اینکه دستگاه‌هایی که قصد اشتغالزایی در شهرستان را دارند حمایت می‌شوند، با اشاره به نقش دهیاران در روستاها در ترویج تولید فرش اضافه کرد: شناسنامه شغلی روستاها با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، توسط دهیاران تعریف شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی فضای لازم برای آموزش فرشبافی در شهرستان، گفت: نباید از فرش دستباف به عنوان برند شهرستان به سادگی گذشت؛ بلکه باید بر تولید و کیفیت آن جهت داده شود.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی هیچ کوتاهی در این خصوص قابل اغماض نیست، اظهار کرد: ما در عرصه تولید فرش دستباف وضعیت مناسبی چون گذشته نداریم.

وی بر ضرورت حمایت از این هنر صنعت تاکید کرد و خواستار تولید کلیپ و یا فیلم کوتاه توسط سینمای انجمن جوان از گذشته فرش تویسرکان شد.

مومیوند افزود: صاحب‌نظران فرش در حوزه‌های دانشگاه، بازار و عرصه بافندگی نیز باید در کمیته فرش حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان