اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. خرداد 1395 - 11:48   |   کد مطلب: 18268
مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان با اشاره به کاهش ۸.۵ درصد نرخ ازدواج و افزایش ۱۰ درصدی نرخ طلاق در استان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح در مردان و سرطان‌ها در زنان بیشترین عامل مرگ و میر در استان همدان شناخته شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، عبدالله مقصودی‌فر در شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان همدان از افزایش 4.8 درصدی نرخ ولادت در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: نرخ باروری کل در استان همدان در سال گذشته 1.9 بوده که به 2 رسیده است که باید به 2.1 برسد تا نرخ باروری به حد جایگزینی برسد.

وی افزود: در سال 90 بیشترین ولادت‌ها در مادران بالای 30 ثبت شده است و این در حالی است که در سال 94 بیشترین ولادت‌ها در مادران بین 25 تا 29 سال به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان با بیان اینکه با افزایش سن ازدواج در افزایش سن باروری مادران تأثیر دارد، گفت: در سال 90 سهم زنان بالای 30 در فرزندآوری 31 درصد بود که در سال گذشته به 38.5 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 71 درصد جمعیت کشور در سنین 15 تا 64 سال تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: براساس سرشماری سال 90 جمعیت فعال استان در سنین 15 تا 64 سال 71.4 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

مقصودی‌فر با اشاره به ثبت واقعه فوت 10 هزار و 221 نفر در سال گذشته بیان کرد: در استان همدان 5.6 فوت به ازای هر هزار نفر جمعیت و در کشور 4.7 فوت به ازاری هر هزار نفر جمعیت به ثبت رسیده است.

وی افزود: 99.1 درصد فوت‌ها در استان همدان در مهلت قانونی ثبت شده است که این شاخص در کشور 97.6 درصد است که متأسفانه به دلیل اینکه گورستان شهرستان بهار متولی ندارد و در این راستا وضعیت ثبت فوت در این شهرستان شرایط خوبی ندارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان با بیان اینکه به ازای هر 139 نفر مرد، 100 زن در استان فوت می‌کنند، تصریح کرد: امید به زندگی در زنان بیشتر است و بیشترین عامل فوت در زنان بیماری سرطان است.

وی اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی با 37 درصد، سوانح با 19 درصد و سرطان‌ها با 15 درصد بیشترین عامل مرگ و میر در استان همدان گزارش شده است.

مقصودی‎فر با اشاره به اینکه هر شبانه‌روز 28 نفر در استان همدان فوت می‌کنند، افزود: نرخ خام فوت در استان همدان 5.6 است به طوری که به ازای هر هزار نفر، 6 نفر فوت داریم.

وی با بیان اینکه همدان در زمینه میزان ثبت فوت رتبه چهارم کشور را دارد، گفت: استان‌های چهارمحال بختیاری، گیلان، آذربایجان شرقی بیشترین میزان ثبت فوت نسبت به سهم جمعیت در کشور را دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان با اشاره به ثبت 18 هزار و 98 واقعه ازدواج در سال گذشته ثبت شده است، تصریح کرد: نرخ ازدواج در کشور به ازای هر نفر 8.7 و در استان همدان 9.8 است و همچنین سن ازدواج در مردان استان همدان به 28 سال و در زنان به 23 سال رسیده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه ثبت بیشترین میزان ازدواج رتبه 12 کشور را دارد، گفت: میران ثبت ازدواج در سال گذشته نسبت به سال 93 در استان همدان 8.5 درصد کاهش و میزان طلاق 10 درصد افزایش یافته است.

مقصودی‌فر با بیان اینکه به ازای هر 4.2 ازدواج یک طلاق در استان همدان به ثبت رسیده است، بیان کرد: سال گذشته بیشترین میزان ثبت طلاق در استان‌های البرز، خراسان رضوی و گیلان اتفاق افتاده است که در این زمینه همدان رتبه 10 کشور را دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان