اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1395 - 23:38   |   کد مطلب: 18124
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان مطرح کرد
خطر بحران کمبود فضای آموزشی در کمین همدان
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان گفت: اگر خیران و دولت به کمک ما نیایند در آینده نزدیک با بحران جدی کمبود فضای آموزشی مواجه خواهیم شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، بهمن پارسا در مراسم جشنواره خیران مدرسه‌ساز آموزش و پرورش ناحیه یک همدان، با اشاره کمبود فضاهای آموزشی در همدان، اظهار کرد: متأسفانه کمبود فضاهای آموزشی به شدت همدان را تهدید می‌کند و باید برای آن فکر اساسی شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که هر چه زودتر دولت، خیران و سرمایه‌گذاران به کمک این اداره بشتابند، چراکه با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان از کمبود فضاهای آموزشی در مناطق جدید شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به انجام ساخت و سازهای جدید در همدان، اگر فضای آموزشی برای این مناطق تعریف نشود، در آینده نزدیک با بحران جدی کمبود فضای آموزشی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: عمده مشکل ما در قسمت‌هایی از شهر است که مسکن مهر در آنها احداث شده است و در این مناطق حتی یک وجب هم فضای آموزشی در نظر گرفته نشده است.

پارسا یادآور شد: در شهرک مدنی، شهرک الوند، شهرک فرهنگیان، کوی ولیعصر(عج) و قسمت‌هایی از مناطق بالانشین شهر همدان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی با دعوت خیران برای کمک‎رسانی به این اداره، بیان کرد: خیران عزیز در استان و شهر همدان می‌توانند آموزش و پرورش را در امر تجهیز و یا تکمیل پروژه‌های نیمه‎تمام نیز یاری کنند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان تأکید کرد: چندین پروژه مهم در شهرستان وجود دارد که به دلیل نبود اعتبار نیمه‎تمام باقی مانده و منتظر مساعدت خیران و حتی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خیران و سرمایه‌گذاران در این مناطقی که کمبود فضای آموزشی دارد، تعجیل کنند و مشکل آنها را برطرف سازند.

وجود 1750 کلاس فرسوده در استان همدان

در ادامه این مراسم رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان با اشاره به مدرسه‌سازی اظهار کرد: پیشرفت در کار خیر به همراه بصیرت باعث رسیدن به خداوند می‌شود.

علی فراهانی بیان کرد: مدرسه‌سازی امری است که خیر دنیا و آخرت را دارد زیرا مدرسه‌سازی دانش جامعه را توسعه می‎بخشد.

وی همدان را دارای 602 خیر مدرسه‌ساز دانست و افزود: 160 نفر از خیران تعداد 212 پروژه مهم را در استان همدان اجرا کرده‌اند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز همدان تأکید کرد: در جشنواره هفدهم خیرین مدرسه‌ساز، مبلغ 23 میلیارد تومان تعهد خیران بود که تا به امروز بیش از 67 درصد آن تحقق پیدا کرده است.

وی وجود بحران‌های اقتصادی را مانعی برای کمک خیران ندانست و تصریح کرد: متأسفانه مشکلات اقتصادی روز به روز در کشور افزایش پیدا می‌کند، اما با این اوصاف کمک خیران هر ساله افزایش داشته است.

فراهانی اضافه کرد: در سال 92 مبلغ 6 میلیارد تومان، در سال 93 مبلغ 20 میلیارد تومان و در سال 94 نیز مبلغ 23 میلیارد تومان، تعهد خیران به مدرسه‌سازی استان بوده است.

این مقام مسئول نوسازی مدارس فرسوده استان را مهم برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه در استان همدان تعداد یک‎هزار و 750 کلاس فرسوده وجود دارد که باید هرچه سریعتر نوسازی شوند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان یادآور شد: با بروز احتمالی زلزله پنج ریشتری این تعداد کلاس فرسوده، روی دانش‌آموزان خراب خواهد شد و باید قبل از وجود یک فاجعه از آن جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش در بین مردم مقبولیت زیادی دارد و همین امر باعث گرایش خیران به مدرسه‌سازی شده است.

در ادامه این مراسم نیز تعدادی از خیران مدرسه‌ساز استان و یکی از دانش‌آموزان ممتاز همدان که در کنکور حائز رتبه تک‎رقمی شده بود به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان