اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1395 - 10:00   |   کد مطلب: 18091
فرماندار همدان با بيان اينکه حوزه امر به معروف و نهي از منکر فقط به حجاب بر نمي گردد، گفت: بايد با ديد گسترده به امر به معروف و نهي از منکر نگاه شود.

به گزارش صبح الوند، فرماندار همدان با بيان اينکه حوزه امر به معروف و نهي از منکر فقط به حجاب بر نمي گردد، گفت: بايد با ديد گسترده به امر به معروف و نهي از منکر نگاه شود.

علي تعالي در شوراي امر به معروف و نهي از منکر شهرستان همدان با بيان اينکه شهدا براي برپايي ارزش هاي اسلامي رفتند و جان دادند، اظهار کرد: اگر نسبت به ارزشهاي اسلامي بي تفاوت باشيم سال به سال جامعه از راه و هدف شهدا دور مي شود.

وي با بيان اينکه وقتي راه و شيوه شهدا مورد مطالعه قرار مي گيرد متوجه مي شويم که اين افراد چقدر بي نظير بودند، ادامه داد: همه بايد با دلسوزي آن گونه که مي توانيم حرکت کنيم و اگر کوتاهي کنيم در آخرت بايد پاسخگو باشيم.

فرماندار همدان با بيان اينکه کميته امر به معروف و نهي از منکر را نبايد محدود در مسايل حجاب و عفاف ديد، افزود: امر به معروف و نهي از منکر بسيار حوزه گسترده اي است چراکه اگر امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اي تعطيل شد رزق و روزي برکت از آن جامعه مي رود.

تعالي با بيان اينکه هر دستگاه ،سازمان و اتحاديه ها براي امر به معروف و نهي از منکر مسئول هستند، افزود: اگر هر دستگاهي احساس مسئوليت کند مشکل حل مي شود و بايد نسبت به هر موضوعي حساس شد.

وي اضافه کرد: در حوزه رفتار اجتماعي افرادي آگاهي و معرفت ديني لازم را ندارند،که از اين طريق به معروف دعوت مي شوند ، برخي نيز مي خواهند با جامعه مخالفت کنند که رفتار اين افراد جداست و بايد با آنها به نوع ديگري برخورد شود .

وي با بيان اينکه همه دستگاه هاي فرهنگي، صدا و سيما، حوزه و ...در حوزه معرفتي بايد کار کنند، افزود: بيشتر رفتار هاي اشتباه به علت عدم معرفت به دين است.

تعالي با بيان اينکه اصناف بايد هر سه ماه گزارشي در محور هاي مختلف مانند باغ رستوران ها بدهد، افزود: در حوزه نظارتي بايد جدي تر وارد شد.

وي بيان کرد: در آموزش و پرورش نيز بايد کارهاي اساسي صورت گيرد و افراد بايد در سنين پايين واکسينه شوند تا در جواني ساخته شده باشند و اگر در حوره ابتدايي خوب کار شود بسياري از مشکلات ايجاد نمي شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان