اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1395 - 19:19   |   کد مطلب: 17960
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش:
فرهنگیان هویت دینی و ملی را در جامعه تقویت کنند
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان باید با تقویت هویت دینی و ملی در جامعه، زمینه را برای اجرای اقتصاد مقاومتی مهیا کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ حمیدرضا کفاشیان بعد از ظهر امروز در همایش تقدیر از معلمان نمونه استان همدان با اشاره به دو ملاقات مهم وزارت آموزش و پرورش با مقام معظم رهبری اظهار کرد: روزهای گذشته دو ملاقات مهم با رهبری انجام شد که یکی دیدار دانش‌آموزان با رهبری و دیگری ملاقات فرهنگیان و فرهیختگان با ایشان بود که در این ملاقات سفارشات بسیار خوبی به این دو قشر شد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین سفارشات رهبری توجه به اقتصاد مقاومتی بود که معنای این شعار این است که باید هویت دینی و ملی را تقویت کرده و آن را در کشور به مرحله اجرا درآوریم.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تقویت هویت دینی و ملی در جامعه تصریح کرد: اگر هویت دینی و ملی را در بین جوانان نهادینه کنیم آنها به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنند و در این صورت است که زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه فراهم می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرهنگیان باید تلاش کنند تا این هویت دینی و ملی را برای جوانان پررنگ کنند تا بتوانیم در اجرای اقتصاد مقاومتی گام بلندی برداریم.

کفاشیان با ایراد یک سؤال خطاب به معلمان حاضر در جلسه گفت: چه کنیم که دانش‌آموزان ما به سرود و پرچم و عبارت‌های زیبا احترام بگذارند و نسبت به ایرانی و مسلمان بودن خود عشق بورزند؟ اگر بتوانیم این مفاهیم را برای دانش‌آموزان نهادینه کنیم مصرف داخلی هم فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: باید قبول کنیم در آموزش این مفاهیم به دانش‌آموزان نقص داریم و این نقص به حوزه معلمان و حوزه پرورشی برمی‌گردد.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: چگونه است که وقتی سرود کشورهای دیگر در مسابقه فوتبال خوانده می‌شود بازیکنان آن‌ها دستشان را روی سینه می‌گذارند اما بازیکنان ما به هم نگاه می‌کنند و حتی دست روی سینه نمی‌گذارند؟.

وی خاطرنشان کرد: تمام این امور محصول تعلیم و تربیت ما است، مراسم‌هایی مانند صبحگاه، اهتزاز پرچم و ...را اموری ساده و معمولی می‌دانیم غافل از اینکه تکرار این کار‌ها می‌تواند عشق و تعلق خاطر را در وجود همه نهادینه کند.

کفاشیان ادامه داد: همه باید به امکانات بومی و گردشگری منطقه خود دقت کنیم و ببینیم چه امکانات وسیعی برای استفاده و جلب سرمایه و صادرات فرهنگی داریم.

وی اظهار کرد: خودکم‌پنداری و خودکوچک‌پنداری در مقابل خودبزرگ‌بینی غربی‌ها می‌تواند به جامعه ما ضرر برساند، پس باید به این مسائل دقت شود.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید در عرصه فرهنگی توجه جوانان را به اینکه ما همه چیز داریم جلب کنیم و در این راستا همت همگانی داشته باشیم.

وی خواستار توسعه برنامه‌های دینی به شکل جذاب در کشور شد و گفت: این برنامه‎ها باید طوری باشد که به ارزش‌های خود افتخار کنیم.

کفاشیان با تأکید بر اینکه برخی روشنفکران در جامعه برخی از امور را به عنوان کار تکراری انجام نمی‌دهند و یا از آن سر باز می‌کنند، اظهار کرد: اگر مسائل دینی را با تکنیک‌های جدید آموزش دهیم برای آنها این تکرار خسته‌کننده نخواهد بود.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: معلمان نه زیاده‌خواه هستند نه زیاده‎طلب؛ بلکه فقط به دنبال تکریم هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان