اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1395 - 8:50   |   کد مطلب: 17901
رئیس صنعت و معدن همدان خبر داد
افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در همدان
رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان از افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در همدان خبر داد و گفت: سرمایه‌‎گذار خارجی مستقل در همدان انجام نشده است.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا متین در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه استان همدان در حوزه جذب سرمایه‌گذار از دو سال گذشته روند مثبتی را طی کرده است، اظهار داشت: با تلاش صورت گرفته مرکز خدمات سرمایه‌گذاری همدان در سال 92 کار خود را آغاز کرده تا روند انجام امور سرمایه‌گذاران تسریع یابد.

وی با بیان اینکه نمایندگان دستگاه‌های مختلف مرتبط در این مرکز حضور داشته و خدمات لازم را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند، گفت: در حال حاضر جواز تاسیس در استان همدان در نصف روز انجام شده و سپس استعلامات لازم از دستگاه‌های اجرایی گرفته می‌شود.

متین درباره سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان نیز گفت: یک سرمایه‌گذاری مستقیم و مستقل توسط بخش خصوصی خارجی در همدان ثبت شد ولی به سبب عدم پیگیری به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک پروژه‌های متعددی در سالهای اخیر شکل گرفته است، تصریح کرد: ایجاد کارخانه تولید بخاریهای کم مصرف گازسوز در شهرستان رزن از جمله این پروژه‌هاست که با مشترک طرف ایرانی و چینی ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ایجاد کارخانه تولید بلوکهای نسوز در ملایر را از دیگر پروژه‌های مشترک بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دانست و گفت: برای این طرح 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که بیش از 80 میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار عراقی و مابقی توسط بخش خصوصی داخلی تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: دو پروژه تولید لنت ترمز خودرو و قطعات الکترونیکی در شهرستان رزن با مشارکت طرف ایرانی و سرمایه‌گذاران کره‌ای اجرایی می‌شود که به 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

متین با اعلام اینکه طرف ایرانی سرمایه ریالی لازم برای اجرای طرح را تامین خواهد کرد، گفت: اما در مقابل طرف کره‌ای تکنولوژی نوین در این زمینه را به عنوان سرمایه خود وارد ایران و شهرستان رزن خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اعلام اینکه شرایط برای سرمایه‌گذاری در استان همدان فراهم است، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان را افزایش دهیم تا شاخصهای توسعه همدان نیز بهبود یابد چراکه توسعه استان و نجات اقتصاد کشور در گرو سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان