اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1395 - 11:13   |   کد مطلب: 17888
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان از راه‌اندازی صندوق ذخیره منابع مالی در شهرداری همدان خبر داد و گفت: ماهانه ۶ درصد از درآمدهای شهرداری به این صندوق اختصاص می‌یابد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حسین قراباغی در صحن علنی شورای شهر همدان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد اظهار داشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در کمیسیون بودجه 52 تبصره ذیل بودجه 95 در نظر گرفته شد که بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید داشت.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد اصول جدید در راستای اقتصاد مقاومتی نبوده بلکه به دنبال عملی کردن این سیاستها هستیم، افزود: متاسفانه در گذشته اقتصاد مقامتی در جریان کاغذبازیها و بروکراسی اداری خلاصه می‌شد و در محتوای کار از اقتصاد مقاومتی خبری نبود.

قراباغی اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی با توجه به درآمد حاصله در قالب اولویتهای یک، دو و سه از جمله مصوبات در بودجه 95 شهرداری همدان بوده است، گفت: به این معنی که تا پروژه‌های اولویت نخست با رعایت مقررات مربوطه انجام نشود شهرداری همدان نمی‌تواند پروژه‌های اولویت بعدی را آغاز کند.

وی جذب سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در شهر همدان را از دیگر مصوبات شورای شهر همدان برشمرد و گفت: پروژه سرمایه‌گذاری با مشارکت مخابرات، پروژه احداث بازار کابینت، احداث مجتمع لوازم خودرو و طرح مطالعات و مشارکت پروژه تجاری مسکونی آیت‌اله نجفی از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری همدان محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر همدان به حرکت درآوردن موتور سرمایه‌گذاری و روان سازی تعرفه با توجه به ضوابط شهرسازی را از جمله اقدامات دیگر در راستای عملی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: کمیته روان‌سازی تعرفه 96 آغاز به کار کرده است.

وی با اعلام اینکه برای کوچک‌سازی سازمانهای شهرداری همدان اقداماتی انجام شده که تا یک ماه آینده خبرهایی در این زمینه منتشر می‌شود، اظهار داشت: شهرداری همدان مکلف به چابک‌سازی، متناسب‌سازی و منطقی‌ساختن نظام اداری در جهت تحقق اهداف چشم انداز تبیینی است که با چابک ‌سازی شهرداری و سازمانها خدمات بهتر و با کیفیت به مردم ارائه می‌شود.

قراباغی از راه‌اندازی و ایجاد صندوق ذخیره منابع در شهرداری همدان خبر داد و گفت: اگر 6 درصد از بودجه هر ماه در این صندوق نگهداری شود براساس پیش‌بینی حدود 10 میلیارد تومان در پایان سال ذخیره در این صندوق موجود خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان بر جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری در شهرداری همدان تاکید و تصریح کرد: دستورالعملی جهت رعایت اصل صرفه‌جویی، پرهیز از اسراف، حذف هزینه‌های غیرضرور و جهت‌گیری مصارف در راستای الگوی مصرف در شهرداری همدان تدوین می‌شود.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان