اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. ارديبهشت 1395 - 22:09   |   کد مطلب: 17883
رئیس دانشگاه های جامع علمی کاربردی در استان همدان با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز جامعه گسترش می‌یابد گف : این دانشگاه در راستای کارآفرینی، اشتغال و مهارت آموزی نقش موثری را ایفا می‌کند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، کیانوش به‌رهی در همایش تجلیل از مقام و منزلت معلم و تقدیر از مدرسین برگزیده دانشگاه علمی کاربردی استان اظهار داشت: دانشگاه‌های علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم نقش بسیاری در توسعه مهارت کارآفرینی داشته است.

وی با اشاره به اینکه چهار میلیون و 800 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های مختلف کشور تحصیل می‌کنند بیان داشت: هنوز نتوانسته‌ایم نیازهای کشور را برآورده سازیم ومتاسفانه فقط به دنبال افزایش کمی دانشگاه‌ها بوده‌ایم و کیفیت را فراموش کرده ایم.

رئیس دانشگاه‌های علمی کاربردی همدان تاکید کرد: 75 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و خوشبختانه دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی حرفه ای این رویکرد را تغییر داده‌اند به طوریکه ابتدا نیاز سنجی انجام می‌گیرد سپس بر اساس تقاضا و نیاز رشته ها را گسترش می دهیم.

 بهرهی افزود: در دانشگاه علمی کاربردی یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور فارغ التحصیل داشتیم که 78 درصد آن ها جذب بازار کار شده اند.

وی افزود: بخش مهمی از نیاز دستگاه‌های دولتی هم از دانشگاه‌های علمی کاربردی تامین شده است.

رئیس دانشگاه‌های علمی کاربردی همدان عنوان کرد: رشته‌های فراموش شده را باید احیا کرد و برخی رشته ها مانند سفالگری و سرامیک و گردشگری را توسعه داد تا به اشتغال و کارآفرینی استان کمک شود.

وی ابراز داشت: از مراکزی که کمتر از 500 دانشجو دارند، یک مدرس و مراکزی که 500 تا هزار دانشجو دارند، دو مدرس و دانشگاه بالای هزار دانشجو، سه مدرس برجسته انتخاب شده است و امروز از  26 مدرس برجسته تقدیر و تجلیل به عمل می آید.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان