اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. ارديبهشت 1395 - 21:55   |   کد مطلب: 17882
مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه بوعلي سينا همدان:
دغدغه امروز دانشگاهها كمرنگ شدن ارزش دانش است
مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه بوعلي سينا با بيان اينكه كمرنگ شدن ارزش دانش دغدغه و نگراني امروز دانشگاه هاي كشور است، گفت: مديران و مسئولان بايد بدانند لازمه رشد علمي كشور در اين است كه علم و دانش در جامعه به صورت ارزش باقي بماند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام مصطفي رستمي در مراسم گراميداشت مقام استاد در دانشگاه سيدجمال الدين اسدآبادي گفت: در جامعه امروزي ارزشهايي مانند ' برند ' ، نوع پوشش ، محل زندگي ، ميزان دارايي و اموال جاي دانش را گرفته و اين مسئله بسيار خطرناك و زمينه ساز سقوط و انحطاط تمدن بشري است.
وي تصريح كرد: دانشجو بودن در بين خانواده هاي ايراني ارزش است اما بايد توجه داشته باشيم اگر دانش ملاك و معيار ارزشگزاري باشد مي توان به پيشرفت و رشد روز افزون آن جامعه اميدوار بود.
حجت الاسلام رستمي با تأكيد بر علم اندوزي در تمام دوران زندگي گفت: دانش گمشده انسانهاي مومن است و به بركت اسلام تمام مرزهاي جغرافيايي، جنسيتي و زمان براي فراگيري دانش برداشته است .
وي از بوعلي سينا به عنوان يكي از افتخارات تمدن بزرگ اسلامي ياد كرد و افزود: دانشگاه بوعلي سينا توانسته در دو سال متمادي بيشترين رشد علمي را در بين دانشگاه هاي كشور داشته باشد.
نمايندگي نهاد نمايندگي فقيه در دانشگاه بوعلي سينا با اشاره به اهميت و ثواب تكريم اساتيد و معلمان گفت : مهمترين وظيفه دانشجويان علم آموزي است و اساتيد و معلمان را با اخلاق و رفتار نيك بايد مورد احترام و تجليل قرار دهند.
در ادامه رئيس دانشگاه سيدجمال الدين اسدآبادي به تشريح شرايط دانشگاه هاي موفق پرداخت و افزود: بودجه آموزش عالي كشورمان قابل قياس با ديگر كشورهاي دنيا نيست و فاصله زيادي با آنها دارد.
علي ميرزايي با اشاره به كمبود منابع مالي دانشگاه سيد جمال اسدآبادي گفت: اگر خواستار دانشگاهي كارآفرين و خلاق هستيم بايد مشكلات مالي دانشگاه را برطرف كنيم.
وي تصريح كرد: امروزه دانش ديگر هدف اساسي دانشگاه ها نيست بلكه تربيت انسانهايي خلاق و توانمند در اولويت مراكز آموزش عالي بايد قرار گيرد و فارغ التحصيلان براي خود بتوانند اشتغال ايجاد كند و به اين نتيجه برسد كه پيدا كردن يك كار سخت تر از ايجاد آن است.
ميرزايي دانشگاه سيدجمال الدين اسدآبادي را دانشگاهي كارآفرين دانست و خاطرنشان كرد: سند توسعه دانشگاه سيدجمال الدين اسدآبادي بر اساس اهداف مشخص و برپايه يك دانشگاه كارآفرين تنظيم شده است .
دانشگاه ملي سيدجمال الدين اسدآبادي در سال 1390 تأسيس شد و هم اكنون 900 دانشجو دارد.
شهرستان اسدآباد 110 هزار جمعيت دارد و در 45 كيلومتري همدان قرار دارد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان