اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1395 - 21:33   |   کد مطلب: 17796
دبیر خانه کارگر استان همدان گفت: قراردادهای کوتاه‌مدت سه ماهه که به صورت سفید بین کارگر و کارفرما منعقد می‌شود بلای جان جامعه کارگری همدان شده و انگیزه کار را از کارگران شاغل در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی گرفته است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم؛ چنگیز اصلانی بعدازظهر امروز در نشست صمیمانه مسئولان خانه کارگر با استاندار همدان اظهارداشت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» خواسته کارگران رسیدن به حقوق موردنظر و قانونی خود است که از مهمترین آنها رسیدگی به نحوه انعقاد قراردادهای همکاری با آنهاست.

وی افزود: ازشرایط موجود در جامعه و رفت و آمدهای کشورهای مختلف به ایران برای سرمایه‌گذاری‌های متعدد می‌توان نتیجه گرفت که چرخ کارخانه‌ها مجدد به چرخش درآمده است.

اصلانی بیان کرد: در کنار اقداماتی که برای پیشبرد اهداف صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در استان همدان، با توجه به وجود موضوعات و مباحث مربوط به قشر کارگری از جمله امنیت شغلی تا مشکلات بیمه انتظار می‌رود که بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تصمیمات و مصوبات شورای اشتغال کشور در زمینه شغل جدید در کشور انتظار می‌رود که از این تعداد بخشی نیز مربوط به استان همدان باشد تا در کاهش بیکاران استان تاثیرگذار باشد.

وی جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از جامعه کارگری را 13میلیون و 500 هزار برشمرد و گفت: خواستار یکسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری هستیم که در چرخش درآوردن چرخه‌های اقتصادی این استان سهم دارند.

وی افزود: بدهی دولت به تامین اجتماعی 110 میلیارد تومان است که اگر پرداخت شود قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان می‌تواند به زودی اجرایی شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن قانون کار در ارتباط با مشاغل سخت و زیان آور تصریح کرد: در خصوص مشاغل سخت و زیان آور 420 پرونده در استان همدان تشکیل شده که در انتظار رسیدگی و پیگیری آنها هستیم.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار از تاکیدات خانه کارگر است با این حال کارگران با وجود حضور در تمام عرصه‌های اقتصادی اما حق و حقوقشان نادیده گرفته می‌شود.

اصلانی اظهار داشت: با توجه به امنیت معیشتی و رفاه کارگران اقامتگاه و مهمانسراهایی در اکثر استانها برای رفاه حال کارگران در نظر گرفته شده که از مسئولان استان همدان نیز تقاضا داریم در صورت امکان مجوز ساخت یک ساختمان 50 واحدی به منظور ایجاد مهمانسرای کارگری صادر و در ساخت و تاسیس آن با خانه کارگر استان همراهی داشته باشد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان