اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1395 - 15:14   |   کد مطلب: 17788
نایب رییس شورای اسلامی شهرستان همدان:
شوراها نمودی از مردم سالاری دینی را به چهره می کشند
نایب رییس شورای اسلامی شهرستان همدان اظهار کرد: تسکیل شوراها در جهت نیل به اهداف عالی این مرز و بوم می باشد و نمودی از مردم سالاری دینی را به چهره می کشد.

به گزارش صبح الوند، علی اکبر نظری به مناسبت سالروز تشکیل شوراها در جمع خبرنگاران، با اشاره به  آیات مکرری که در قرآن درمورد تشکیل شورا آورده شده است گفت:  مشورت در دین مبین اسلام دارای ارزش زیادی است و خداوند مردم را سفارش به بهره گیری از ابعاد مختلف آن کرده است.

رییس شورای شهرهمدان افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) نکات ارزنده ای باب تشکیل شورا مطرح کرده اند که پیدا است خیر و برکتی فراوان در این مساله وجود دارد و همچنین هیچ اصولی در قانون اساسی ما مشاهده نشده است که اینقدر مهم باشد.

وی تصریح کرد: تمام مطالعات اروپاییان و تمام طراحی های آنان  از جمله مباحث هوا و فصا بر پایه الگوهای مشرق زمین است و لازم است اهل قلم این موضوع را به دیگران اعلام کنند و امیدواریم شهری پویا دانش محور و با آرامش برای مردمان داشته باشیم.

در ادامه نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: تسکیل شوراها در جهت نیل به اهداف عالی  این مرز و بوم می باشد و نمودی از مردم سالاری دینی را به چهره می کشد.

حمیدرضا طبی مسرور با بیان این موضوع که جایگاه واقعی شوراها به خوبی جا نیفتاده است اظهار کرد: متاسفانه در بعضی موارد کار شوراها صرفا به کارهای شهرداری معطوف می شود.

وی تصریح کرد: شوراها خانه ملت و مردم هستند و امیدواریم بتوانیم این جایکاه را حفظ کنیم و شورایی کارآمد داشته باشیم.

طبی مسرور در ادامه با اشاره به استقبال مردم از المان های نوروزی گفت:  قطعا هزینه ای که برای این المان ها شده است قابل توجیه می باشد و اسراف نشده است و بسیاری از طرح های آنها مفهومی بوده است.

نایب رییس شورای شهر همدان به عدم موفقیت طرح های تفصیلی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل عدم طرح موفقیت طرح تفضیلی در دوره های قبل آن بوده است که بدون توجه به پیشرفت های شهری طراحی شده بودند و دیگر در این زمان کاربرد ندارند گرچه شاید در زمان خود طرح خوبی بوده است.

وی پردازش آکادمیک صفر در طراحی طرح های تفصیلی را از دیگر عوامل ناموفق بودن این طرح ها اعلام کرد و گفت: متاسفانه در طراحی ها دید اجرایی و کاملی نبوده است و به مسائل زیست محیطی هم توجه چندانی نشده است.

طبی مسرور در این زمینه ادامه داد: از موارد دیگر می توان به تامین نیازهای مالی و توان شهرداری ها که در تهیه طرح های تفصیلی توجه نشده است اشاره کرد.

وی همچنین تغییرات ناگهانی و مدیریتی را یکی دیگر از آسیب های طرح های تفصیلی دانست و گفت: طراحی و تدوین حاشیه نوار سبز که طراح نظرش در جهت بهبود شهر بوده است نتیجه عکس داشته است.

 

حل مشکل ترافیک نیازمند طرح جامع است

در ادامه عضور شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ما دچار روزمرگی  در شورا شده ایم گفت: بخشی از این برمی گردد به نحوه مطالبه گری مردم که خبرنگاران زبان گویای آنان هستند و ما هم در عوض باید سطح تصمیم گیری خود را بالا ببریم.

محمد رضا الیاسی  با اشاره به اینکه بحث ترافیک تک بعدی نیست گفت: بحث ترافیک با یک راه حل، حل نمی شود و ما نیازمند یک طرح جامع حمل و نقل و ترافیک هستیم.

وی افزود: ما در بخش تولید نیاز به تحول و در بحث اجرا مشکل داریم و متاسفانه در حوزه نگهداری و روسازی آسفالت در شهر همدان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به تاسیس فرهنگ سرا از سوی شورای اسلامی شهرستان گفت: شورای اسلامی در جهت تاسیس فرهنگ سراها چند گام اساسی برداشته است  و از جمله آنها می توان به اصلاح ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی و واگذاری فرهنگسراها به مناطق اشاره کرد چرا که مناطق باید با محیط خودشان در حوزه فرهنگی و اجتماعی رابطه برقرار کنند.

علی رضایی افزود: تصویب و ایجاد شورای اجتماعی محلات بود هم می تواند در زمینه های مشارکت مردم به لحاظ فرهنگی و اجتماعی اثرگذار باشد.

 

قطع درختان از سوی دانشگاه صنعتی کاری مذموم است

در ادامه رییس شورای شهر همدان با اشاره به قطع درختان در دانشگاه صنعتی همدان گفت: این دانشگاه که خود یک مکان فرهنگی است و باید حافظ محیط زیست باشد اقدام به قطع درختان کرده است که جای تاسف دارد.

نظری گفت: متاسفانه بسیاری از مناطق خارج از شهر زیر نظر سازمان جهاد رفته است و در مناطق اطراف شهر 95 درصد از ساخت و سازها غیر قانونی است و حتی اجازه ورود دوربین های پرسنل شهرداری هم نداده اند که ما خواستار آن هستیم که دادستان وارد شود.

در ادامه ابراهیم مولوی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شهر همدان، با اشاره به خصوصیات مطلوب این دوره از شورای شهرستان همدان گفت: شورای شهر می تواند ناظر عملکرد ادارات و صحبتهایی با آنان داشته باشد ولی قانون به ما فقط اجازه نظارتی داده است و خوشبختانه  یکی از حرکت های مطلوب دوره چهارم هماهنگی با بخشهای مدیریتی کلان شهری می باشد.

در پایان این جلسه خبرنگاران عکس یادگاری با اعضای شورای اسلامی شهر همدان گرفتند.

 

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان