اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1395 - 22:15   |   کد مطلب: 17779
رئیس کانون بازنشستگان استان با بیان اینکه ۷۲ درصد بازنشستگان کمتر از ۷۲۰ هزار تومان دریافتی داشته‌اند، گفت : سفره بازنشستگان بی‌رنگ بوده چراکه وضعیت معیشتی آن‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حسین قادریان در جمع بازنشستگان و بیمه شوندگان جامعه کارگری همدان اظهار داشت: مطابق قانون در طول 20 سال گذشته می‌بایست برابر با تورم موجود در جامعه دولت به حقوق بازنشستگان اضافه می‌کرده که متاسفانه این میزان  69 درصد از تورم موجود در کشور کمتر بود.

وی با اظهار تاسف از عدم اجرای قانونی درباره حذف فرانشیزم افزود: قانون بیمه را مکلف کرده که مشاغل آزاد با اجرای بیمه اختیاری از پرداخت فرانشیز معاف شوند اما چندی پیش این مهر بر دفترچه های بیمه شوندگان استان رؤیت شده است.

رئیس کانون بازنشستگان همدان گفت :ما در سال 89 موضوع بیمه زنان سرپرست خانوار را پیگیری کرده و پس از 3 سال مستمری آن‌ها به حسابشان واریز شد لذا امیدواریم امسال با پیگیری‌های لازم،  افراد دارای بیمه اختیاری و وضعیت افرادی که حق بیمه خود را تکمیل واریز کرده‌اند تعیین تکلیف شده و مشکل آن‌ها حل شود.

دبیر اجرائی خانه کارگر همدان نیز با بیان اینکه چرخ‌های پیشرفت جامعه باهمت کارگران به حرکت درآمده تصریح کرد:اما متأسفانه این قشر زحمت‌کش که برای دیگران زندگی می‌سازند در حال حاضر با شرایط پیش‌ آمده نمی توانند  برای زندگی خود کاری انجام دهد.

وی با اظهار تأسف از محروم ماندن جامعه کارگری از داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از جامعه 31 میلیونی کارگران در جامعه که قریب نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند نماینده‌ای در مجلس وجود ندارد در حالیکه برخی صنوف و گروهها همچون فرهنگیان و زنان دارای نمایندگانی در مجلس هستند.

اصلانی در ادامه با تأکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران در کشور خاطرنشان کرد: اگرچه این موضوع امری است که به‌درستی در کشور مورد توجه قرار گرفته اما باید توجه داشت که از کارگران نیز به‌عنوان کسانیکه امانت‌دار این سرمایه در مراکز تولیدی بوده و باعث پیشرفت این مجموعه‌های می‌شوند حمایت شود.

وی مشکل اصلی کارگران را تأمین معاش برشمرد و افزود: ارزش کار در دهه‌‌های گذشته بالا بوده که در حال حاضر به دلیل وجود قراردادهای سفید و واردات ارزش کار و کارگر در جامعه  نیز پائین آمده است.

پرداخت بدهی 100 هزار میلیارد تومان دولت  به سازمان تأمین اجتماعی ،استقلال بخش درمان، اجرائی شدن تشکلات قانونی کارگری، حمایت از بهداشت و ایمنی کارگران، حمایت از اقتصاد مقاومتی، کاهش مشکلات کارگران و حمایت از اشتغال پایدار از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری استان می باشد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان