اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. فروردين 1395 - 19:56   |   کد مطلب: 17621
نماینده مراکز بازتوانی و ترک اعتیاد سمن‌های همدان خبر داد
پذیرش 9500 معتاد خودمعرف در همدان
نماینده مراکز بازتوانی و ترک اعتیاد سمن‌های استان همدان از پذیرش 9 هزار و 500 معتاد خودمعرف در استان خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ علی نوری  در جلسه اتاق فکر سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در همدان اظهار کرد: در استان همدان 303 سازمان مردم‎نهاد وجود دارد که در هشت حوزه مختلف ساماندهی شده‌اند.

وی یکی از این حوزه‌ها را مربوط به مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: در این حوزه 68 تشکل فعال است که از این تعداد 43 مرکز در امر درمان اعتیاد و مابقی در حوزه فرهنگی خدمات ارائه می‌کنند.

نماینده مراکز بازتوانی و ترک اعتیاد سمن‌های استان همدان ادامه داد: در سال‌های اخیر نوع درمان ایمان‌مدار و پرهیزمدار یکی از موفق‌ترین روش‎های درمان ترک اعتیاد بوده که از سال 81 در سطح استان و غرب کشور زاویه تاریک درمان اعتیاد را روشن کرده است.

وی درخصوص مبالغ درمانی حوزه اعتیاد گفت: براساس پروتکل درمانی و ابلاغیه سازمان بهزیستی کشور وجود مددکار، روانشناس و پزشک در کمپ‌های ترک اعتیاد الزامی است.

نوری ادامه داد: البته این پروتکل موجب ایجاد هزینه‌های زیادی در کمپ‌ها شده است، به طوری که بین 4 تا 7 میلیون تومان هزینه روانشناس کمپ‌هاست که باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در امر مبارزه با اعتیاد باید مردم و سازمان‌های مردم‎نهاد حضور پررنگی داشته باشند، تصریح کرد: اگر مردم و سمن‌ها نباشند، در این حوزه نمی‌توانیم موفق عمل کنیم که این موضوع نیاز به برنامه خاصی دارد.

نماینده مراکز بازتوانی و ترک اعتیاد سمن‌های استان همدان از پذیرش 9 هزار و 500  بیماران خودمعرف در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش بهبودیافتگان در شهرستان‌های استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و راه‌اندازی مجتمع اشتغالزایی برای بهبودیافتگان از جمله اقدامات حوزه درمان ترک اعتیاد بوده است.

نماینده تشکل‌های فرهنگی و پیشگیری استان همدان نیز به 300 برنامه فرهنگی متنوع در خصوص پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: جا دارد مسئولان علمی‌تر به حوزه پیشگیری از اعتیاد نگاه کنند.

محمدرضا غلامی ادامه داد: البته سال گذشته نسبت به سال‌های پیش، سازمان‌های مردم‎نهاد، تخصصی‌تر در این حوزه عمل کرده‎اند.

وی با بیان مشکلات سازمان‎های مردم‎نهاد افزود: برخی از طرح‌ها نیاز به بازنگری و نگرش بهتر دارند که باید مسئولان در این خصوص به سمن‎ها کمک کنند و نسبت به رفع مشکل نبود ابزار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از مشکلات موقعیت مکانی تشکل‌ها سخن به میان آورد و گفت: از 15 تشکل، هشت مورد فاقد مکان هستند که باید فکری به حال این مشکل کرد.

نماینده تشکل‌های فرهنگی و پیشگیری استان همدان با اشاره به درخواست‌ها و پیشنهادات خود درخصوص ارتقای کار سازمان‌های مردم‎نهاد اظهار کرد: باید نشاط اجتماعی در استان را با بهره‌گیری از خلاقیت جوانان و ایجاد باور در بین آنها به کار گرفت.

وی درخصوص برنامه‌های امسال این سازمان ادامه داد: راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی برای اطلاع خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی، اجرای برنامه آموزشی با کارشناسان ملی، اجرای طرح‌های مختلف نشاط اجتماعی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین نهاد‌های مختلف و سمن‎ها در راستای ارتقای ظرفیت این سازمان از برنامه‌های امسال است.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: امسال 60 برنامه ویژه علاوه بر برنامه‌های سالانه اجرا می‌شود که محور این برنامه‌ها مبتنی بر آموزش همگانی افراد است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان