اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. فروردين 1395 - 17:06   |   کد مطلب: 17591
امام جمعه موقت همدان گفت:مراقب طرز تفکرهایی که می گویند باید در مقابل استکبار کوتاه آمد باشید و ما توان موشکی خود را باجدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش صبح الوند، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در خطبه نخست نماز حمعه این هفته ضمن دعوت به پرهیزگاری و تقوای الهی و همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب گفت: ماه رجب یکی از چهار ماه حرام در اسلام است که در این ماه مبارک برکات رحمات الهی پیش از پیش بر ما نازل شده و این فرصتی برای خودسازی معنوی است

امام جمعه موقت همدان افزود:اگر در ماه مبارک رجب و شعبان، دستوراتی که قران و اهل بیت(ع) برای خودسازی و تهذیب نفس آورده اند عمل کنیم آمادگی لازم برای ورود به ماه مبارک رمضان و لیله القدر را پیدا خواهیم کرد.

 موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام (ص) به مدت13 سال در مکه در راه خودسازی امت قدم برداشت خاطر نشان کرد: در اسلام ابتدا جهاد در نظر گرفته نشده بلکه ابتدا باید انسانهایی ساخته شوند که استفاده اسلحه را در راه حق به دست گیرند.

وی گفت: شرط اول این است که انسان خود را برای یذیرش وحی الهی آماده سازد.

 موسوی اصفهانی ضمن اشاره به اینکه در اسلام جهاد با نفس جهاد اکبر اعلام شده بیان کرد: با انجام سلسله برنامه هایی که خداوند برای خودسازی و تهذیب نفس آورده می توان به جهاد اکبررسید.

امام جمعه موقت همدان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته همدان ضمن دعوت به تقوی الهی و با اشاره به مناسبت های یشروی دراین ماه، روزسیزدهم رجب را از ایام نورانی این ماه نامید.

وی مسئولین و مردم را به مطالعه زندگی نورانی امیرالمومنین(ع) ونهج البلاغه آن حضرت سفارش کرد و از مسئولین خواست تا سفارش و نامه امیرالمومنین به مالک اشتر را در مملکت داری پیش رو والگوی عمل خود قرار دهند.

موسوی اصفهانی با اشاره به روز بیست ونهم فروردین سالروز ارتش حمهوری اسلامی اززحمات این نیروی عظیم قدردانی کرد.

وی گفت: امنیت امروز کشور ایران مدیون زحمات نیروهای ارتش ، سپاه پاسداران ، نیروی انظامی و بسیج است، که این امنیت برای کشور نعمت بسیار بزرگی است.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به ناامنی های موجود در منطقه گفت: در سایه حکومت اسلامی و ولایت فقیه ایثار و فداکاری نیروهای مسلح و امروز کشورایران اسلامی می توان جلوی متجاوزان استکبار را گرفت و مرزهای این کشور دارای امنیت کامل است.

وی اظهار کرد: در کیفیت اداره مملکت اسلامی 2 طرز تفکر وجود دارد  که توجه به آنها برای ما خیلی سرنوشت ساز است.

موسوی اصفهانی افزود: اولین طرز تفکر، تفکر استقامت در برابر استکبار است که این همان طرز تفکر امام خمینی (ره) ومقام معظم رهبری و شهدا است که موجب پیشرفت های علمی، نظامی، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی  در این 36 سال شده است.

وی ادامه داد: طرز تفکر دوم تفکر عقب نشینی است که طرز تفکری سازش با آمریکا است.

امام جمعه موقت همدان  افزود: افراد داری این طرز تفکر می گویند ما دیگر از تحریم ها و فشارهای آمریکا خسته شده ایم و باید در مقابل آمریکا کوتاه آمد.

موسوی اصفهانی تاکید کرد: مراقب طرز فکر دوم باشید زیرا تسلیم شدن در مقابل این طرز تفکر تسلیم شدن و عقب نشستن  در مقابل آرمان های امام و اسلام است.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به سخن بعضی ها که می گویند فردای دنیا فردای مذاکره است و فردای موشک نیست گفت: این سخنان اگر از روی ناآگاهی باشد خوب این فرد ناآگاه هستند اما اگر از روی آگاهی باشد این خیانت است.

وی خاطر نشان کرد: امروز به دلیل قدرت نظامی و رزمایشی ایران در منطقه دشمنان ایران عقب نشینی کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان