اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. فروردين 1395 - 12:52   |   کد مطلب: 17572
در جلسه ستاد سازماندهی شئون فرهنگی همدان مطرح شد:
رجب ،شعبان و رمضان بهار نیایش هستند
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن اشاره به سه ماه پربرکت رجب، شعبان و رمضان گفت: این سه ماه بهار نیایش است و توجه الهی ویژه می باشد

به گزارش صبح الوند، علی دشتکی در جلسه ستاد سازماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی  گفت :در دین مبین اسلام و فرهنگ شیعی تاکید دین بر خودسازی است.
وی دربین این عبادات اعتکاف را معجون عبادی دانست در خصوص زیر ساختهای اداره اوقاف و امورخیریه خواست که مشکلات قابل رفع تا زمان برگزاری اعتکاف حل شود.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: در تخصیص اعتبارات، باید تعمیر وتجهیز مساجدی که قابلیت برگزاری مراسم اعتکاف را دارا هستند در اولیت قرار گیرند.
وی اظهار کرد: در ده سال آتی، رشد واسقبال مردمی از این مراسم عبادی چشم گیری خواهد بود.
دشتکی با توجه به تقارن ایام اعتکاف و تبلیغات کاندیدای مجلس خبرگان و شورای اسلامی ،از کاندیدا و نمایندگان آنها خواست که هیچ گونه تبلیغ در حریم برگزاری اعتکاف انجام نشود.
وی خلوت گزینی معتکفین را به عنوان محور اصلی اعتکاف تعیین کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان  اولین اولوییت ستاد شئون را در سال 95،  تبیین تبلیغات در مناسبت های ملی و مذهبی اعلام کرد.
دشتکی بیان داشت: از دیگر اولویت های این ستاد،تقویت تشکل های مردمی و بحث ساماندهی شبکه تبلیغی است.
وی با بیان اینکه از اعیاد پیش رو باید نهایت بهره را برد خاطر نشان کرد: برگزاری جشن های عمومی نشاط  معنوی را در جامه ایجاد خواهد.
در ادامه مسئول ستاد اعتکاف استان همدان گفت: ظرف روزهای آتی ریز اسامی مساجد برای برگزاری مراسم اعتکاف به فرماندهی استان اعلام خواهد شد.
مهدی صلواتیان اظهار کرد: امسال دو مسجد امام حسین و مسجد شهرک شهید بهستی نیز به لیست مساجد برگزار کننده اعتکاف، مخصوص برادان اضافه شده است.
مسئول ستاد اعتکاف استان همدان خاطر نشان کرد : 3000بسته های فرهنگی توسط گروه تخصصی  تا امروز تهیه شده است.
وی گفت 2 یا 3 سوییت برای پذیرایی از مهمانان مراسم اعتکاف آماده شده است.
صلواتیان اظهار کرد: 140 مسحد در همدان برگزار کننده مراسم اعتکاف خواهند بود.
مسئول ستاد اعتکاف استان همدان بیان کرد: زیر ساخت مسجد جامع سه ماه است که حاضر شده است، اما از لحاظ میزاث فرهنگی یک سری از زیر ساخت ها دچار مشکل است.
وی اظهار کرد: انتظامات به طور نامحسوس در بین معتکفین برای برقراری امنیت حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان