اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. فروردين 1395 - 8:02   |   کد مطلب: 17525
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان:
پروژه مسکن مهر همدان در سال 95 بسته می شود
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: تاکنون بالغ بر 5 هزار و 133 واحد به بهره برداری رسیده است که با این وضعیت پرونده مسکن مهر در استان همدان در سال جاری بسته می شود.

 حسن ظفری در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به شعار امسال ازسوی مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به کانون های تولید و اگر قرار است عملیاتی بشود باید از روستا شروع شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تصریح کرد: اگر امید به زندگی روستایی افزایش یابد، بحث اشتغال را خودش حل می کند و تقویت نهادهای محلی فرایند توسعه را تسریع می بخشد.

ظفری افزود: مشارکت مردم در تصمیم گیری ها از مسائلی است که می تواند اقتصا د مقاومتی را عملیاتی کند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان، در خصوص مسکن مهر گفت: سهمیه استان همدان در مسکن مهر هفت هزار و ۶۰۷ واحد بوده است که به صورت 100 درصدی سهمیه، کارسازی شده است

ظفری تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 5 هزار و 133 واحد به بهره برداری رسیده است که با این وضعیت پرونده مسکن مهر در استان همدان در سال جاری بسته می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اضافه کرد: 870 واحد هم در جریان سال ساخته می شود و به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه هزار واحد مسکن مهر در استان همدان بدون متقاضی است، افزود تعدادی از پروژه های فاقد متقاضی موثراز از همین روزهای اول سال  تعیین تکلیف و بنابر دستورالعملی که هیات دولت صادر کرده  ظرف 2 هفته آینده فراخوان و ثبت نام مجدد این واحدهای فاقد متقاضی اعلام می شود.

وی افزود: بیشتر این واحدها در شهرستان نهاوند بوده که قرار بر این است که در صورت نبود متقاضی بعد از اعلام فراخوان شرایط چهارگانه مسکن مهر برداشته می شود و دراختیار عموم قرار می گیرد و به فروش برسد.

وی شروط چهارگانه مسکن مهر را سابقه سکونت حداقل 5 سال در محلی که مورد تقاضا است، سرپرست خانوار یا متاهل بودن، عدم استفاده از تسهیلات بانکی و یارانه هایی که در زمینه تامین مسکن ابلاغ شده است، احراز عدم مالکیت فرد از سال 83 عنوان نمود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نگاه صرفا به تولید و بی توجهی به ضوابط شهری و شهرسازی را از عوامل ایجاد واحدهای بدون متقاضی دانست و گفت: مسکن مهر در سطح کشور شتاب زده کلید خورد و اگر صرفا به تولید نگاه نمی شد این اتفاق نمی افتاد.

وی خاطر نشان کرد: مسکن مهر در کلان شهرها خوب عمل کرد اما در شهر های کم جمعیت چنانچه اصول رعایت می شد نتیجه مطلوب تری داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان