اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. فروردين 1395 - 15:51   |   کد مطلب: 17519
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:
همدان در تهیه طرح‌های هادی پیشتاز و پرچمدار کشور است
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: استان همدان در تهیه طرح های هادی روستایی، پیشتاز و پرچمدار است به طوری که شاخص تهیه طرح های هادی روستایی در سطح کشور 88 درصد و در همدان 100 درصد است.

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، حسن ظفری در نشست خبری به مناسبت هفته حساب 100 امام خمینی(ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن افزود: همه روستاهای بالای 20 خانوار استان شامل بیش از 900 روستا دارای طرح هادی شده و برای روستاهای زیر 20 خانوار نیز طرح تعیین محدوده تهیه شده است.

وی افزود: همچنین وارد مرحله جدیدی شده و بازنگری طرح های هادی روستایی در 332 روستا انجام شده است.

ظفری بیان کرد: متوسط اجرای طرحهای هادی در کشور 32 درصد و در همدان 50 درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از طرح تهیه بافت واجد ارزش در روستاها نیز خبر داد و افزود: 67 روستا در کشور تعیین شده که از این تعداد، 7 روستا شامل ورکانه، سیمین، گشایی، حبشی، حیدره دارالامام، ملحمدره و خاکو در همدان قرار دارد.

ظفری با بیان اینکه پارسال 20 هزار تن قیر اعتباری به استان داده شده، گفت: 74 روستا با 555 هزار متر مربع، پارسال از محل قیر یارانه‌ای آسفالت شده و امسال نیز 175 روستا در دستور کار قرار دارد.

وی از صدور 140 هزار جلد سند مالکیت روستایی در سطح استان همدان نیز خبر داد و گفت: مجموع اسناد صادر شده در سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 916 هزار فقره است که سهم همدان 4.6 درصد است.

ظفری با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت مصالح نوین ایرانیان در همدان نیز گفت: زمین این طرح در شهرستان نهاوند تملک شده و اقدامات زیرساختی انجام شده و باز کردن ال‌سی و استفاده از سوئیفت در دستور کار قرار دارد.

وی اعلام کرد: در این طرح 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که به صورت مستقیم بیش از 120 و به صورت غیرمستقیم  برای400 نفر اشتغال زایی دارد.

ظفری ادامه داد: این کارخانه بیش از 450 هزار مترمکعب مصالح بتن سبکی گازی(AAC) تولید خواهد کرد که بازار این تولیدات، کشورهای همسایه و عراق است.

وی با بیان اینکه 24 ماه برای به بهره برداری رسیدن این طرح پیش بینی شده، گفت: لرزه پذیری همدان قابل ملاحظه است و با ورود مصالح جدید سبک، پایداری بیشتری برای منازل استان رقم می خورد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان