اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. فروردين 1395 - 14:01   |   کد مطلب: 17506
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: استان همدان در زمینه پیشگیری از مواد مخدر در سال 92 از رتبه بیست و دوم به رتبه تک رقمی در سال 94 رسیده است.

به گزارش صبح الوند، محمدابراهیم الهی تبار در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان ضمن بیان آماری از اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف در سال 94 در استان همدان گفت: استان همدان سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی سال پر جنب و جوشی را پشت سر گذاشت .
وی افزود: استان همدان در سال 94 در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، امنیتی ، سیاسی، اقتصادی موفق عمل نموده و کارنامه قابل قبولی ارائه کرده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به انتخابات پرشور اسفند 94 گفت: مرحله دوم انتخابات در روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد و 4 کاندیدای راه پیدا کرده به مرحله دوم انتخابات در حوزه رزن وملایر از دوم اردیبهشت ماه تبلیغات خود را در این زمینه آغاز خواهند کرد.
وی افزود : با توجه به عملکرد موفق اعضای امنیتی استان و خدمات نیروهای نظامی در برگزاری انتخابات واقدامات مناسب در این حوزه شورای امنیتی استان یکی از موفق ترین شوراهای امنیتی در کشور معرفی شد.
الهی تبار اظهار کرد : استان همدان در حوزه پیشگیری مواد مخدر در سال 92 رتبه بیست و یکم ،در سال 93 رتبه یازدهم را داشته که در حال حاضر این رتبه تک رقمی شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه گفت: استان همدان در بحث شیوع شناسی اعتیاد مواد مخدر حائز رتبه شانزدهم در کشور است، که این آمار و اقدامات و عمل مناسب در این حوزه سبب شده تا استان همدان به عنوان یکی از 5 استان پایلوت در کشور انتخاب شود.
وی اشاره کرد: از زمان تشکیل دولت جدید بررسی معزلات در حوزه اجتماعی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه بیان کرد: در زمینه سنجش و رصد سرمایه های اجتماعی مطالعات و تحقیقات زیادی توسط صاحب نظران در این حوزه انجام شد و در پایان سال93  نتیجه این تحقیقات به وزارت کشور اعلام شد.
وی افزود : مرحله دوم این مطالعات در سال 94 انجام شد و نتایج آن در اختیار متولیان امر قرار گرفت و مرکز رصد اجتماعی در وزارت کشور تشکیل شد.
الهی تبار ادامه داد: نتیحه بررسی ها در هیئت دولت مطرح و به بهترین شکل دنبال شد و در آبان ماه سال 94 در محضر مقام معظم رهبری مطرح شد که در آن جلسه ایشان نگرانی خود را از وضعیت اجتماعی با این تعبیر که امروز انجام اقدامات لازم در حوزه اجتماعی از نان شب هم واجب تر است از وضعیت موجود در حوزه اجتماعی اعلام نمودند و تاکید کردند که  تمام مجموعه های نظام باید وارد عمل شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطر نشان کرد: که از نتایج آن جلسه می توان به این موضوع اشاره کردکه تصمیم براین شدکه نباید ساختار جدیدی در این رابطه شکل گیرد و باید از تمام ظرفیت های کشور در این زمینه استفاده شود و اینکه برنامه ها به صورت عملیاتی و با پیگیری جدی دنبال شود.
الهی تبار اظهار کرد:  نظر سنجی های انجام شده از مردم نشان دهنده امیدواری و رضایت در حوزه های امنیتی و سلامت و درمان است که بالای 85 درصد ابراز امیدواری در این زمینه ها شده است.
وی افزود: آمار بدست آمده در نظرسنجی های انجام شده بیانگر این است که در بسیاری از شاخص ها نظیر اعتیاد، طلاق، اشتغال، مبارزه با مفاسد دید امیدوارانه ای در مردم وجود ندارد و دیدگاه امیدوارانه کمتر از 15 درصد است که این موضوع برای مسولین کشور نگران کننده است.
وی گفت: بحث سنجش سرمایه های اجتماعی در سه مقطع کلان، میانی و خرد انجام شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور طی تدوین یک بسته پیشنهادی در این زمینه از دستگاه های مربوط  از جمله وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، ونیروی انتظامی و دانشگاهها، بیمه سلامت و... خواستار اقدام و عمل لازم شد.
الهی تبار بیان کرد: به دنبال این بسته پیشنهادی اعتبارات مربوطه دراختیار استان قرارخواهد گرفت وظرف یک بازه زمانی در غالب یک سند اجرایی تهیه و مصوب خواهد شد وکار عملیاتی با قدرت انجام خواهد گرفت تا بتوان استان همدان را به عنوان یک الگوی موفق در کشور معرفی کرد.
در ادامه این مراسم رئیس کمیته مبارزه با مواد مخدر استان همدان خاطر نشان کرد: بسته پیشنهادی که از ستاد مبازه با مواد مخدر تهران ازسال کرده است طرح خوب است اما بسیاری از آنها تکرار مکررات است.
مهرداد نادری فر افزود: نقش مردم در این طرح مشخص نشده و تمام وظایف فقط بر عهده مسئولین گذاشته شده است.
در ادامه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در راستای بند 4 سیاست های کلی که اتخاذ راه پیشگیرانه است یک سری سیاست ها و برنامه ریزی ها برای نیرو های مسلح  پیش بینی شده است.
هادی قزوینه بیان کرد : در بحث آموزش سبک زندگی در خانواده ها نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
وی افزود: در بحث پاکسازی مدارس، دانشگاهها،  و در سطح شهر خیلی مشکل خاصی وجود ندارد ،وبرای بعضی مدارس حاشیه ای مستمر طرح هایی برای پاکسازی انجام می شود.
وی در ادامه گفت: دانشگاه باید برای رسیدگی به خوابگاههای دانشجویی برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.
وی افزود: برنامه ریزی های لازم در این زمینه تا روز بیست و ششم فروردین انجام و نتیجه به شورای هماهنگی اعلام خواهد شد.
در ادامه مدیر کل بهزیستی استان همدان بیان کرد:  سازمان بهزیستی دارای طرح های اجتماعی محور است که در محیط های کاری به ویژه صنعتی ، مراکز آموزشی و مهدکودک ها این طرح دنبال می شود.
اکبر سوری افزود: پکیج های آموزشی آموزشی در جهت ارتقاء مهارتهای زندگی و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در این سازمان تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه در امر مواد مخدر و پیشگیری و کاهش آن هزینه های زیادی وجود دارد ابراز کرد: هزینه های ترک اعتیاد را باید مشمول مراکز پایه و بستری قرار داده و برای پیشگیری اول باید در کمپ ها کیفی سازی انجام دهیم.
وی گفت:متاسفانه دخل کمپ ها کفاف کیفی سازیشان را نمیدهد به دنبال آن هزینه بستری در کمپ ها از 350 هزار تومان به 650 هزار تومان افزایش یافته که تنها 50 هزار تومان یارانه به این موضوع تعلق میگیرد که در صورت تکرار بستری شدن در کمپ پرداخت این هزینه برای فرد سخت خواهد بود در حالی که بهبود یافتگی منوط به این است که فرد یک یا دو دوره در کمپ بستری شود.
وی بیان کرد: در بحث اعتباراتی که بانکها در اختیار بهزیستی قرار میدهند اعتباری برای اشتغال افراد معتادی که توانمند میشوند وجود ندارد به همین دلیل به ناچار  5 تا10 درصد اعتبارات از بخش های دیگر در اختیار این امر قرار میگیرد.

در پایان معاون سیاسی امنیتی استاندار از سایر دستگاههای مربوطه خواست تا برنامه های پیش بینی شده را برای اجرا جمع بندی و تا روز بیست و ششم فروردین سال جاری در اختیار دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهند، تا از ظرفیت های انسانی و اجرایی استان  بتوان در یک حرکت موثر برای رفع دغدغه ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان