اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. فروردين 1395 - 17:38   |   کد مطلب: 17462
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان:
رسیدن به درآمد پایدار با تقویت بخش های سرمایه گذاری و بودجه
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان گفت: اگر بخش سرمایه گذاری و بودجه تقویت شود به درآمدهای پایدارتر و بهتری خواهیم رسید.

به گزارش صبح الوند ، حسین قراباغی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از وظایف و الزامات قانونی شورای شهر همدان است که بتواند تعرفات عوارضی  را تصویب و به امضای وزارت کشور برساند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: اگر بتوانیم بودجه را به درستی تصویب کنیم، به پیشبرد اهداف مدیران استانی و درآمدهای پایدار کمک شایانی خواهیم کرد.

قراباغی گفت: با تشکیل 22 جلسه کاری با مجموعه شورا و شهرداری توانستیم بودجه سال 95 را به خوبی بررسی کنیم و با آسیب شناسی دفترچه های عوارضی در سالهای گذشته توانستیم دفترچه عوارضی بدو ن ایرادات قبلی به تصویب برسانیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل  سعی شده است  تمامی تاکیدات رهبری در بند بند مصوبات ما باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان، افزود: ما موفق شدیم با کمک حسابرس ها، عملیات مالی شهرداری را رصد کنیم که این امر می تواند به شفاف سازی و سالم سازی محیط شهرداری کمک کند.

عضو شورای شهر همدان، به بیان متن های موجود در دفترچه عوارضی پرداخت وگفت: جهت تشویق سرمایه گذاران به فعالیت در نقاط دیگر شهر مجتمع های تجاری فعالیت در لاین اول شامل اعمال محدودیت تخفیف نمی شوند و لاین های بعدی تا 40 درصد شامل تخفیف می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان به اهمیت جذب گردشگر در استان همدان اشاره کرد و گفت: در این دفترچه عوارض پذیره هتل ها، هتل آپارتمان و کمپهای اقامتی رایگان شد که این امر به جذب سرمایه گذار کمک شایانی می کند.

 

حذف عوارض زیباسازی اماکن مسکونی و تجاری/ حذف عوارض حق النظارتی مهندسین ناظر

عضو شورای شهر همدان، با اشاره به مراکز تجاری غیر مجاز در سطح شهر گفت: تثبیت تجاری‌ها همواره دغدغه مدیریت شهری است و بر اساس آمار بالای 15 هزار واحد تجاری بدون مجوز در همدان مشغول به فعالیت است و لازم است که این تعداد واحد تجاری غیر مجاز نظام‌مند شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرهمدان، افزود: جهت زیباسازی شهری، بحث زیبا سازی اماکن مسکونی و واحدهای تجاری را رایگان کردیم.

قراباغی با بیان اینکه در دفترچه سال 95 تمام رای های دیوان عدالت اداری را لحاظ کردیم گفت: از جمله این موارد می توان به حذف حق النظارتی ناظرین ساختمان، حذف عوارض پارکینگ ها، کاهش عوارض نصب دکل های مخابراتی، کاهش عوارض تغییر متن سند اشاره کرد.

وی  ادامه داد: موقوفات عام که متولی آن اوقاف باشند شامل معافیت به میزان 50 درصد می شوند و افراد زیر پوشش دارالایتام، کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت واحد مسکونی تا سقف 100 متر از پرداخت عوارض معاف هستند.

 

بودجه سال 95 نسبت به سال گذشته کاهش دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرهمدان، با بیان اینکه سعی در شفاف سازی بودجه سال 95 داشتیم گفت: بودجه عمومی شهرداری همدان، مناطق و ستاد 327 میلیاردو 866 میلیون و 500 هزار تومان، بودجه جاری 127 میلیاردو 618 میلیون و 200 هزار تومان و بودجه سازمانها حدود هزار و 553 میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: بودجه سال 95 شامل 38 درصد بودجه جاری و 62 درصد بودجه عمرانی است و 20 درصد از بودجه جاری به بودجه عمرانی اضافه شده که این اقدام در راستای تقویت کارهای عمرانی بوده است

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی همدان  گفت: بودجه امسال نسبت به سال گذشته در مجموع کاهش داشته ولی در بودجه جاری هشت درصد افزایش و در بودجه عمرانی یک درصد کاهش داشتیم. سال گذشته بودجه عمرانی 213 میلیارد تومان و امسال بودجه عمرانی 200 میلیارد تومان است.

 قراباغی ادامه داد: این کاهش در بودجه عمرانی   به این علت است که در بحث بودجه سرمایه امسال، آن بودجه را از خود بودجه اصلی حذف کردیم.

عضو شورای شهر همدان به اولویت بندی پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های که 100 درصد اجرا می‌شود به عنوان اولویت نخست، پروژه‌هایی که در صورت تحقق منابع درآمدی اجرا می‌شود به عنوان اولویت دوم و پروژه‌هایی که در صورت تحقق 100 درصدی منابع درآمدی اجرایی می‌شود به عنوان اولویت سوم مشخص شده است.

 

بی، آر، تی درسال 95 اجرا نخواهد شد

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی همدان با اشاره به بودجه 375 میلیاردی در بحث تملک اراضی و املاک گفت: در بحث طرح فناوری اطلاعات هم 67 میلیاردو 200 میلیون ریال بودجه تعریف کرده ایم.

وی با بیا ن اینکه در بحث طرح مطالعات مسائل شهری 19 میلیارد و 200 میلیون ریال بودجه لحاظ شده است گفت:در بحث طرح و بهسازی مسیرهای داخل شهر و روپوشی رودخانه ها حدودا 24 میلیاردو 300 میلیون ریال بودجه تخصیص داده شده است و برای طرح تملک اراضی نیز 375 میلیارد ریال بودجه تخصیص یافته است .

عضو شورای شهر همدان به اعلام تخصیص بودجه ای بالغ بر  223 میلیاردو 700 میلیون ریال برای لکه گیری و آسفالت در 4 منطقه پرداخت  و گفت:در بحث خرید دوربین ها هم نیز، بودجه ای حدود 15 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی همدان افزود: بی‌.آر.تی به دلیل محدودیت منابع بودجه ای اجرا نخواهد شد.

قراباغی اظهار داشت: 10 میلیارد و 200 میلیون تومان برای احداث و توسعه پارکها و فضای سبز اعتبار مصوب شده است که در راستای بهبود فضای سبز و مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز از این طریق اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای سال 95 پیاده‌راه سازی خیابانهای بوعلی و اکباتان در دستور کار است، گفت: طرح مصوب پیاده راه کردن 6 خیابان اصلی منشعب از میدان امام است ولی امسال فقط دو خیابان بوعلی و اکباتان با اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون تومان اجرایی می‌شود.

 

تالار قرآن همدان تکمیل می شود

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی همدان از تکمیل گنبد تالار قرآن همدان خبر داد و گفت: امسال با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان این پروژه تمام خواهد شد.

قراباغی از ایجاد سوله های ورزشی  در چهار منطقه شهرداری همدان خبر داد و گفت: هر منطقه شهرداری باید پنج میلیارد تومان اعتبار برای هر سوله باید هزینه کند که در مجموع به 20 میلیارد تومان می‌رسد.

عضو شورای شهر همدان اظهار کرد: ما سعی کردیم بودجه حبابی نباشد و براساس عملکرد بودجه سال 93 و 94 بودجه ریزی کردیم و امیدواریم در سال 95 بالای 80 و 90 درصد تحقق یابد و با توجه به انکه در اواخر سال 94 اتفاق های مهمی افتاد آمار کاملی نداریم  ولی تقریبا حدود 60 الی 65 درصد بودجه شهرداری در سال 94 تحقق یافته است.

وی افزود: ما در طی دوسال 93 و 94 موفق به بازنشسته کردن 345 نفر از کارمندان شهرداری شدیم و شهرداری ما از جمله شهرداری های جوان هست، که میانگین سنی مدیران شهری آن بین 30 تا 35 سال است.

 

بررسی پرونده تخلف کارمندان شهرداری در دستور کار است

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی همدان در خصوص پرونده های تخلفات کارمندان شهرداری گفت: تخلفاتی در سطح کارشناسان و کارمندان شهرداری بوده که بنابر درخواست دادستان رسانه ای نشده است  و اکثر این پرونده ها در بحث صدور پروانه های ساختمانی بوده است.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به درآمدهای پایدارشهرداری گفت: عوارض نوسازی و عوارض جرائم رانندگی جز درآمدهای پایدار هستند.

قراباغی  اضافه کرد: در بحث سرمایه گذاری نباید انتظار داشته باشیم که همان سال اتفاق بیفتد با توجه به آنکه ما در انتهای سال 94 هم، با بحث پرداخت حقوق کارمندان مواجه شده بودیم.

وی تصریح کرد: بحث سرمایه گذاری نیازمند یک همکاری همه جانبه بین همه دستگاههای اجرایی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان