اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. فروردين 1395 - 13:16   |   کد مطلب: 17459
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از وضعیت رکود که سبب فلج شدن اقتصاد کشور شده است، گفت: خروج از رکود نیازمند همکاری دولت و مجلس است در غیر این صورت حوزه اقتصاد با بحران مواجه می‌شود.

به گزارش صبح الوند محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با  تسنیم اظهار داشت: باید از این رکود زیان‌باری که اقتصاد کشور را فلج کرده خارج شویم، طبیعتا دولت و مجلس باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند تا با قانون‌گذاری مناسب این وضعیت را تغییر دهیم در غیر این صورت بخش اقتصادی با مشکل و بحران اساسی مواجه می‌شود.

وی درباره عملکرد بانک‌ها در زمینه خروج از رکود ‌گفت: بانک‌ها باید حمایت واقعی و شایسته‌تری از امر تولید و کاهش سود بانکی داشته باشند و در مقابل از بنگاه‌داری خودداری کنند در اصل نظام بانکداری کشور باید اصلاحات اساسی داشته باشد.

پورمختار با اشاره به اینکه مجلس باید به وظایف خود در زمینه خروج از رکود عمل کند، تصریح کرد: با سود و بهره‌ای که بانکها تعیین کرده‌اند دریافت تسهیلات به نفع تولیدکننده نیست و باید بخشی از تسهیلات را در سایر حوزه‌ها به کار بگیرد تا توان بازپرداخت اصل و سود تسهیلات را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیکاری به عنوان معضل بزرگ کشور است که باید حل شود، تصریح کرد: ایراد بزرگی که در دولت و دولت های قبل داریم این است که هیچ وزارت‌خانه‌ای متولی ایجاد اشتغال نیست.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه به دو میلیون شغل برای رفع معضل بیکاری نیاز داریم، اظهار داشت: مجلس باید قانونی در زمینه ایجاد وزارت خانه مختص اشتغال داشته باشد تا بتواند به طور عملیاتی در این راستا گام بردارد.

پورمختار درباره وضعیت دو شهرستان بهار و کبودراهنگ نیز گفت: دو شهرستان بهار و کبودراهنگ به عنایت و توجه زیادی نیاز دارد تا بتوان محرومیتهای موجود در این شهرستان را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم این دو شهرستان کشاورز هستند تصریح کرد: 83 درصد جمعیت کبودراهنگ و 55 درصد شهرستان بهار در روستاها زندگی می‌کنند که بیش از 95 درصد این افراد در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نیاز است که موضوع کشاورزی به عنوان موضوع درآمدزا و استراتژیک مورد لحاظ قرار گیرد و حمایتهای قوی و جدی تری از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای این بخش اعمال شود.

به گزارش تسنیم؛ رئیس کمیسیون اصل نود قبل از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم انتقاداتی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به عنوان شعارهای اصلی دولت یازدهم داشت.

پورمختار با اشاره به اینکه امیدواریم با اجرای برجام و برگشت پول‌های بلوکه شده شاهد بهبود وضعیت معیشت مردم، ارتقای تولید و توجه به اقتصاد مقاومتی باشیم، گفت: اما در دوران پسابرجام باید از واردات بی‌رویه گرفته شود در صورتی که برخی دستگاه‌ها در کشور علاقه زیادی به واردات دارند.

وی گفت: متاسفانه با وجود مصوبه دولت مبنی بر عدم واردات کالاهای مشابه تولیدات داخل از خارج کشور شاهد هستیم که کالاهایی مشابه تولیدی داخل از کشورهای دیگر وارد شده و به تولید آسیب می‌زند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان