اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. فروردين 1395 - 14:05   |   کد مطلب: 17444
در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت صیاد شیرازی مطرح شد:
شهید صیادشیرازی شهیدی صاحب ایده و ابتکار بود
با حضور مسئولین اداری و نظامی ارشد و جمعی از امت شهید پرور استان، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت امیر صیاد شیرازی برگزار شد.

به گزارش صبح الوند ، معاون اسبق طرح و برنامه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت امیر صیاد شیرازی در مسجد مهدیه همدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر به یادآوری برخی فعالیت ها و خصایص شخصیتی شهید صیاد شیرازی پرداخت.
 امیر سرتیپ دوم یوسف مساحی، با بیان اینکه شهید شیرازی در جریان پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بسیار اثر بخش بودند، گفت:سال 57 با انتقال به اصفهان با وی آشنا شدم که با توجه به طرز فکر مشترک ما، جلساتی را به طور مداوم در رابطه با اثر گذاری در جریان انقلاب داشتیم.
معاون اسبق طرح و برنامه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افزود: شهید صیاد شیرازی پس از گذراندن دوره های تختصصی در آمریکا، در دانشگاه های ایران مشغول به تدریس بود که البته با تعطیل شدن کلاس های درس، فعالیت های انقلابی ما دوچندان شده بود.
 امیر سرتیپ دوم مساحی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت برای اجرای برنامه های انقلابی توسعه یافت و شهید شیرازی داوطلبانه به کردستان رفت و به عنوان فرمانده قرارگاه غرب انتخاب شد.
وی توضیح داد: با شروع قائله کردستان، صیاد شیرازی با نیروهای تحت امر خود جهت پاکسازی منطقه اقدام نمود که در این جریان بنده نیز همراه با جمع مذکور و شهید شاه حسینی اولین عملیات هلی بورن را به انجام رساندیم.
معاون اسبق طرح و برنامه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افزود: با توجه به شناخت قبلی از منطقه، پاکسازی منطقه عملیاتی به خوبی انجام شد.
امیر سرتیپ دوم مساحی ضمن اشاره به آغاز جنگ تحمیلی پس پیروزی انقلاب، عنوان کرد:همزمان با شروع جنگ و بعد از عملیات موفق ثامن الائمه، صیاد شیرازی به عنوان فرمانده نیروی زمینی انتخاب شد.
وی بیان داشت: در عملیات طریق القدس که در منطقه سوسنگرد بود نیز وجود این شهید بزرگوارسبب دونیمه شدن دشمن و عدم پیش روی آنان شد.
 معاون اسبق طرح و برنامه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی از فرماندهان مهم ارتش بود که به دلیل خصوصیات ویژه شخصیتی بسیار مورد توجه همگان بود.
وی شهید شیرازی را به لحاظ عملکرد صاحب ایده دانست و تصریح کرد: ابتکارات او در عملکرد، سبب موفقیت عملیات ها می شد.
 امیر سرتیپ دوم مساحی در نهایت ضمن اشاره به یادآوری شهدا در سفربه مناطق عملیاتی گفت: متاسفانه راویان در این مناطق تنها به ذکر آنچه به آنها گفته شده است می پردازند.
در ادامه امام جمعه کبودراهنگ به ذکر فضایل ماه رجب پرداخت و گفت:این ماه فرصتی برای آماده شدن به منظور ورود به ماه مبارک رمضان می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین یوسف روحانی افزود:امیدواریم همه ما در این ماه مشمول ریزش رحمت الهی شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان