اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. فروردين 1395 - 10:43   |   کد مطلب: 17431
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:
فراخوان هفتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان همدان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و با همکاری انجمن هنرهای نمایش استان برگزار می‌شود.

به گزارش صبح الوند، فاضل عبادی اظهار کرد: این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و با همکاری انجمن هنرهای نمایش استان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و شکوفایی استعدادهای تازه، بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان حوزه نمایش و پاسداشت نمایشنامه نویسان بومی(استانی) برشمرد و افزود: هفتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی، همزمان با برگزاری نهمین اردیبهشت تئاتر استان در همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: موضوع ارسال نمایش‌نامه به این جشنواره آزاد است؛ اما نمایشنامه‌هایی که به مضامین ملی، مذهبی و دفاع مقدس پرداخته و از انسجام دارماتیک برخوردار باشند؛ در الویت خواهند بود.

عبادی افزود: متون نمایشی نباید بیش از پنج خوانش‌گر داشته و استفاده از هرگونه طراحی صحنه، نورپردازی و گریم و لباس در خوانش نمایشنامه غیر علمی و غیرمجاز است.

وی آخرین مهلت ارسال درخواست و معرفی متن نمایشی به دبیرخانه را ٣٠ فروردین‌ماه اعلام کرد و گفت: متقاضیان تا ١٥ اردیبهشت‌ماه مهلت دارند تا لوح فشرده اثر خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه به انتخاب هیأت داوران جشنواره، در بخش‌های متن، کارگردانی و بازیگری زن و مرد در رتبه‌های متفاوت جوایزی اهداء خواهد شد، تصریح کرد: این جشنواره ٢٢ و ٢٣ اردیبهشت ماه امسال در مجموعه تئاتر شهر همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان