اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. اسفند 1394 - 7:47   |   کد مطلب: 17120
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه همدان از برنامه ریزی برای اعزام بیش از یک هزار همدانی، به اردوهای راهیان نور در نوروز 95 خبرداد.
بیش از یک هزار همدانی، نوروز 95 به راهیان نور اعزام می‌شوند

به گزارش صبح الوند، سرهنگ پاسدار حسن برزگر اظهار داشت: اهميت و تأثير انتقال مفاهيم دفاع مقدس و اعزام کاروان راهيان نور در سطح منطقه‌اي و محلي نيست، بلکه به يک فرهنگ عمومي تبديل شده و ميهماناني از خارج از کشور نيز در اين اردوها شرکت مي‌کنند.

وی گفت: در نوروز 95، اعزام به مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس از سوم تا هشتم فروردين‌ ماه به مدت پنج روز انجام مي‌شود.

برزگر اظهار کرد: هدف از برگزاري اردو‌هاي راهيان نور اين است که نسل سوم و چهارم انقلاب بتوانند با زحمات و ايثار هشت‌ساله رزمندگان آشنا شوند و بدانند که برکت مبارزات و جان‌فشاني‌هاي ديروز آنها توفيقات کنوني را براي کشور به ارمغان آورده است.

وي با بيان اينکه تلاش مي‌شود اعزام‌ها امسال در سطح گسترده‌اي نسبت به سال‌هاي گذشته انجام شود، افزود: امسال 5 هزار نفر از دانش‌آموزان از سوي ناحيه مقاومت بسيج شهرستان با همکاري آموزش و پرورش به مناطق عملياتي اعزام شده‌اند.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه همدان گفت: امسال اعزام يک‌هزار و 500 نفر در قالب کاروان راهيان نور را در بسيج محلات به صورت آزاد به اين مناطق داشته‌ايم.

وي به مشکل اساسي در خصوص نرخ اياب و ذهاب، اسکان و پذيرايي اين اردوها پرداخت و اظهار کرد: هشت اداره و ارگان همه‌ساله از حد معمول بيشتر به کاروان‌ها‌ي اعزامي کمک و مساعدت مادي کرده‌اند که جاي تشکر و قدرداني دارد.

برزگر با بيان اينکه برگزاري اين اردوها از سال 73 در مناطق جنگي اجرا شده است، افزود: آموزش و پرورش همدان سال گذشته در 9 دوره 2 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان را به اين مناطق اعزام کرده است که اين کار يک حرکت بسيار جالب و اثربخش است که با کارهاي فرهنگي در طول يک سال تحصيلي برابري مي‌کند.

وي گفت: کاروان راهيان نور سال گذشته در قالب 468 اتوبوس اعزام شد که از ناوگان حمل و نقل انتظار مي‌رود از سوم تا هشتم فروردين سال جديد 15 دستگاه اتوبوس را براي شهرستان همدان در اختيار بسيج و ستاد پشتيباني قرار دهند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان