اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. اسفند 1394 - 9:32   |   کد مطلب: 17098
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: درصورت بروز هرگونه تهدیدی، قادر هستیم آتشفشانی از موشک را به سمت دشمن روانه کنیم.
توانمندی موشکی ایران هیچگاه منحرف و متوقف نخواهد شد/ می‌توانیم آتشفشانی از موشک را به سمت دشمن روانه کنیم

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در اخبار ساعت21، درخصوص رزمایش موشکی سپاه با بیان اینکه امروز همه جهان تجلی بخشی از قدرت دفاعی ایران را مشاهده کرد، اظهار داشت: پیام این رزمایش به کشورهای دوست، همسایه و مسلمان، پیام حمایت، امنیت، برادری و آرامش است و ما هرچه توانمندی دفاعی داریم نه فقط برای دفاع از امنیت ایران بلکه همه کشورهای مسلمان به کار خواهیم گرفت.

سلامی افزود: همه دنیا باید بدانند که توانایی موشکی و دفاعی ما تابع اراده و خواست سیاسی هیچ قدرتی در جهان نیست و اگر هم قطعنامه‌ای علیه ما صادر می‌کنند، تنها آرزوهاییست که بر روی کاغذ می‌آورند در حالی که موشک‌های پیشرفته ایران یک واقعیت روی زمین است.

وی ادامه داد: این رزمایش در امتداد رزمایش‌های سالیانه سپاه بود که به منظور تست و ارزیابی توانمندی‌های موشکی انجام می شود.

جانشین فرمانده سپاه افزود: توانمندی موشکی و دفاعی ایران هیچگاه منحرف و متوقف نخواهد شد و بارها نیز اعلام کرده‌ایم که این توانمندی را با متون قطعنامه‌های سیاسی تنظیم نخواهیم کرد.

سردار سلامی اظهار داشت: توان ما در تولید این موشک‌ها بسیار جلوتر از توانمندی‌هایمان در ذخیره‌سازی آنهاست و حتی می‌توانم بگویم از دیروز تا امروز تعداد زیادی از موشک‌ها تولید شده و این روند شتابان هم در حوزه کمی و هم کیفی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های دقت، قدرت تخریب، کاهش وزن و کنترل و فرماندهی موشک‌ها به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌ایم، افزود: موشک‌های پیشرفته ما امروز در تراز موشک‌های مدرن و قدرتمند کشورهای پیشرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: امروز ما به توانی رسیده‌ایم که قادریم موشک‌ها را بصورت مختلف، هم همزمان و هم شلیک متوالی به سمت هر دشمنی شلیک کنیم.

وی گفت: اگر هرگونه تجاوزی صورت بگیرد و لازم باشد برای دفاع از امنیت ایران از موشک استفاده کنیم، آتشفشانی از موشک به سمت دشمن شلیک خواهد شد.

وی گفت: هرچه دشمن تحریم ها را علیه ما تشدید کنند، ما بیشتر به سمت تقویت توان موشکی خواهیم رفت.

سلامی در پایان گفت: بخش اعظمی از خاک ایران، نقاط پراکندگی و استقرار این موشک‌هاست.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان