اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. اسفند 1394 - 14:29   |   کد مطلب: 16932
فرمانده کل سپاه یکی از معجزات انقلاب اسلامی را ماندگاری آن خواند و گفت: هیچ انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران بر شعار استکبارستیزی تاکید ندارد.
هرچه انقلاب جلوتر می‌رود توطئه و دشمنی معاندین نظام فزونی می‌یابد/ عده‌ای معتقدند انقلاب اسلامی نیاز به استمرار ندارد و بر آنند که با اصل ولایت فقیه مقابله کنند

به گزارش صبح الوند به نقل از صبح توس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن خانواده کارکنان سپاه سراسر کشور که در مجتمع امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سپاه پاسداران رسالت بسیار  سنگینی به دوش دارد که از جمله مهم‌ترین وظایف سپاه حراست از اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: افتخار ما این است که توانسته ایم با گذشت 37 سال از انقلاب این حرکت اجتماعی عظیم را زنده و پویا نگه داریم.

سردار جعفری یکی از معجزات انقلاب اسلامی را ماندگاری آن عنوان کرد و افزود: یکی از علت‌هایی که دشمن علیه انقلاب کمر همت بسته این است که هیچ انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران بر شعار استکبارستیزی و مقابله با نظام سلطه تاکید ندارد.

فرمانده کل سپاه به نقش قرآن اشاره کرد و بیان داشت: تدبر در مفاهیم و محتوای قرآن مهم‌ترین راهکار تداوم نظام و انقلاب است.

وی افزود: بر اساس تدبیر رهبری به مفاهیم قرآنی تاکید بسیاری شده است؛ امروز بیش از هر زمانی به انس با قرآن، تدبیر و فهم عمیق بر قرآن نیاز داریم تا بتوانیم به واسطه آن از اسلام به درستی، به موقع و غیر محافظه‌کارانه پاسداری کنیم.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه شعار استکبار ستیزی موجب مقاومت ما در برابر توطئه‌ها شده است، عنوان کرد: تمام برنامه هایی که بر علیه انقلاب اسلامی طرح ریزی شده بود به لطف خداوند خنثی شده است و ما توانسته ایم در تمامی عرصه ها که انقلاب اسلامی را تحریک کرده است موفق عمل کنیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به قوت گرفتن جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید در جهت مقابله با دشمن در حوزه جنگ نرم اقدامات خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: توفیقات ما باید مقطعی، موضوعی و به تدریج باشد تا به واسطه آن بتوانیم در سطح قله‌های فرهنگی و معنوی در جهان پیشگامانه حرکت کنیم.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه هر اندازه از عمر انقلاب می‌گذراند دشمنی‌های وارد بر آن بیشتر می شود اظهار داشت: در این شرایط ما باید کمر همت ببندیم و عزم خود را راسخ کنیم و از این انقلاب درست و غیر محافظه کارانه پاسداری نماییم؛ این پاسداری از اسلام و انقلاب همان کاری است که امام حسین (ع) و یارانشان در صحرای کربلا انجام دادند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: این همان راهی است که همه امامان در راه تشکیل حکومت اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام جانفشانی کردند.

وی عنوان کرد: هر چه انقلاب جلوتر می رود به دلیل پیچیده شدن توطئه های دشمنان انقلاب، احساس خطر کردن آنها، گسترش اسلام و بیداری اسلامی توطئه ها و دشمنی ها افزایش پیدا می کند.

جعفری در بیان علت افزایش این دشمنی ها عنوان کرد: آنها می دانند که تهدید سخت، نظامی، دفاعی و امنیتی دیگر علیه انقلاب و ملت ایران کارساز نیست و می دانند که تهدیدهای نظامی آن ها نمی تواند جلوی مقاومت، صدور انقلاب و حماسه 9 دی بعد از فتنه 88 را بگیرد.

فرمانده کل سپاه گفت: آن ها تهدید نظامی و امنیتی علیه کشور ما را در شرایط خاص به کار می برند، در ابتدا با تهدید نرم حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را هدف می گیرند؛ در حال حاضر تهدید نظامی از مرزهای ما دور شده و مجاهدین در کیلومترها دورتر از مرزهای ما عاشقانه از اسلام و ایران دفاع می کنند.

وی در بیان تهدیدهایی که انقلاب اسلامی با آن رو به رو است، اظهار داشت: علاوه بر دشمنان بیرونی که قسم یاد کرده اند با انقلاب مخالفت کنند عده ای دیگر در داخل کشور وجود دارند که علیه انقلاب اقداماتی را انجام می دهند؛ این افراد به عنوان خطر اصلی شناخته می شوند.

جعفری افزود: این عده معتقدند که انقلاب اسلامی نیاز به استمرار ندارد، فلسفه وجودی فقیه که بر دوش رهبری است در این تفکر وجود دارد و این عده بر آنند که با این اصل یعنی اصل ولایت فقیه مقابله کنند.

فرمانده کل سپاه گفت: در سال های 76 تا 78 عده ای این شعار را مطرح کرده اند که انقلاب اسلامی باید متوقف شود و نباید به سایر مسلمانان دنیا که به آنها ظلم می شود کاری داشته باشیم، آنها از ماهیت انقلاب اسلامی، وظیفه قرآنی و محدودیت‌هایی که بر دوش حاکمان اسلامی نهاده شده بود اطلاعی نداشتند.

وی با بیان اینکه ما باید در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که در انقلاب اسلامی مورد تهدید قرار می گیرد آمادگی لازم را کسب کنیم اظهار داشت: این آمادگی در حال حاضر بیش از پیش مورد نیاز است.

جعفری خاطرنشان کرد: فهم و تدبیر در آیات قرآن مسئله اصلی انقلاب و جامعه ما است، این در حالی است که علت عقب ماندگی ما نیز به همین موارد منوط می‌شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان