اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. بهمن 1394 - 22:56   |   کد مطلب: 16558
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از کاهش 44 درصدی پرونده‌های بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور استان خبر داد.
کاهش 44 درصدی پرونده‌های بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مسعود اقلامی عصر امروز در نشست صمیمی فعالان اقتصادی استان با استاندار همدان با بیان اینکه قانون کار چند بار اصلاح شده است، اظهار کرد: افرادی که ترک کار می‌کنند، سنوات به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، پرونده‌ها نیز به صورت دقیق بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از کسر بیمه از بن کارگری اقدامات وسیعی صورت گرفته است، افزود: نامه مفصلی با امضای استاندار به معاون رئیس جمهور برای حل این مشکل و توقف کسر مالیات از این بن ارسال کردیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه قانون سختی کار برای افراد به دو صورت 20 سال مستمر و 25 سال غیرمستمر در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: 20 درصد کارفرمایان به احکام هیئت بدوی اعتراض کردند که در زمان رسیدگی به این شکایات 50 درصد آن مورد قبول قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 نسبت به 93، 44 درصد کاهش پرونده بررسی شغل سخت و زیان‌آور داشته‌ایم، ادامه داد: با هزینه کم می‌توان مسائل مربوط به شغل‌های سخت و زیان‌آور را حل کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه اخذ جرائم دیرکرد پرداخت اقساط در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان به امروز باز نمی‌گردد، خاطر نشان کرد: افرادی که اقساط خود را پرداخت نمی‌کنند بر اساس قانون مشمول جریمه می‌شوند.

کیوان گردان با اشاره به اینکه ما اصلا فروش زمین در شهرک‌های صنعتی نداریم، گفت: دولت در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران، هزینه‌های زمین را دریافت نمی‌کند، آنچه که به عنوان قیمت زمین مطرح است، در واقع حق انتفاع است که بر اساس هزینه خدمات زیربنایی و بر اساس قیمت تمام شده اخذ می‌شود.

معاون اداره کل امور مالیاتی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه وصول مالیات با نارضایتی؛ مطلوب ما نیست، اظهار کرد: البته باید حقوق دولت نیز دریافت شود.

شیرویه جعفری‌نسب با تأکید بر اینکه توصیه‌های لازم به هیئت‌های حل اختلاف در راه حمایت از تولید می‌شود، افزود: 95 درصد از مودیان مالیاتی، دفاتر و اسناد خود را نگهداری نمی‌کنند که در نتیجه آن مالیات علی‌‌الرأس می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: 3 هزار و 243 نفر به تازگی برای اخذ مالیات شناسایی شدند و پرونده آنان در حال بررسی است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان