اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. بهمن 1394 - 14:15   |   کد مطلب: 16123
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: هيئت سرمايه‎گذاري روسي در ارديبهشت سال آتي براي سرمايه‎گذاري در بخش معدن به همدان سفر مي‎کنند.
سرمایه گذاری چین، ژاپن و کره جنوبی در همدان/سفر هيئت روسی به همدان براي سرمايه‎ گذاری در بخش معدن

به گزارش صبح الوند، حميدرضا متين در شوراي اداري شهرستان همدان با اشاره به اينکه با حضور سرمايه‎ گذاران چيني، ژاپني و کره‎اي پنج واحد در استان همدان راه‌اندازي مي‎شود، اظهار داشت: به منظور توسعه کارخانه شيشه همدان از صندوق ذخيره ارزي تسهيلاتي به اين واحد پرداخت خواهد شد که اشتغالزايي 200 نفر را به دنبال خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه 400 ميليون دلار طرح به بانک‌هاي عامل معرفي شده است، گفت: عمليات اجرايي پتروشيمي ابن سينا پس از 10 سال آغاز شده و اين مهم با تلاش و پيگيري استاندار به نتيجه رسيده است.

متین با بيان اينکه واحدهاي کنستانتره اسدآباد، فروسيليس غرب پارس و دو شرکت بافتينه و بافتسان در دولت يازدهم افتتاح شده است، اظهار کرد: اکنون يک‎هزار و 201 فقره جواز تاسيس معتبر در استان همدان صادر شده است.

وي با بيان اينکه بخش صنعت استان همدان فعال‎تر شده است، افزود: در سال با وجود مشکلات اقتصادي و کمبود بودجه و اعتبار 99 ميليارد تومان تسهيلات از سوي بانک‌هاي عامل به واحدهاي توليدي همدان پرداخت شده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: پس از برجام و برداشته شدن تحريم‎ها در هفته گذشته چند نفر آمريکايي براي خريد فرش به بازار فرش همدان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اينکه 460 فقره از جوازهاي تاسيس متعلق به شهرستان همدان است، اضافه کرد: بيشتر اين جوازهاي تاسيس در شهرستان همدان در بحث کاني غير‌فلز است.

متین با اشاره به فعاليت 283 واحد معدني در استان همدان، اظهار کرد: 77 معدن مربوط به همدان است و اين معادن داراي سنگ‌هاي قيمتي، نيمه قيمتي، گرانيت مشکي و خاکستري است.

وی با بيان اينکه هيئت سرمايه‎گذاري روسي در ارديبهشت سال آتي به همدان سفر مي‎کنند، افزود: اين سرمايه‌گذاران به منظور بازديد و سرمايه‌گذاري در زمينه معادن دولوميت و آندولوزيت به همدان مي‌آيند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان