اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. دى 1394 - 11:27   |   کد مطلب: 15839
کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه کلمه لغو تحریم‌ها با واقعیت فاصله دارد گفت: این صحبت‌های دولت یک حرکت تبلیغاتی برای انتخابات است و دولت باید بر اساس شعار خودش دولت راستگویان باشد، زمانی که دولت برخلاف متن برجام صحبت می‌کند از ادبیات دولت راستگویان فاصله می‌گیرد.
بوی تبلیغات انتخاباتی از برجام می‌آید/برجام می‌گوید تحریم‌ها تعلیق می‌شود، نه لغو

به گزارش صبح الوند، فوآد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه اجرایی نشدن برجام دور از تصور است اظهار داشت: نکته مهم در این ایام، ادبیاتی است که مسئولان اجرایی برجام استفاده می‌کنند که یک ادبیات انتخاباتی است.

وی افزود: ما در برجام یک تعلیق با یک بازه زمانی خاص داریم، اما مسئولان اجرایی برجام برخلاف متن برجام به جای تعلیق از کلمه لغو تحریم‌ها استفاده می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به صحبت‌های ظریف گفت: برخلاف صحبت‌های وزیر امور خارجه، ما تحریمی را نداریم که در روز اجرای برجام لغو شود، تنها تحریم‌ها در بازه‌های زمانی 120روزه و 180روزه تعلیق می‌شوند.

ایزدی تصریح کرد: از بین تحریم‌ها، چند دستور اجرایی رئیس جمهور است جنبه لغو پیدا می‌کند که آن‌ها هم تحریم‌های مهمی نیستند و پیش از این به قانون تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ساختار تحریم‌ها باقی خواهد ماند افزود: تحریم‌ها در بازه‌های زمانی 120 روزه و 180 روزه تعلیق خواهند شد و پس از این بازه‌های زمانی طرف مقابل باید تصمیم بگیرد که تعلیق را ادامه بدهد یا خیر و این موضوع می‌تواند اهرم فشار دولت‌های غربی بر کشور ما باشد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار داشت: گر در این بازه زمانی کشور ما کاری کند که به مزاج دولت‌های غربی خوش نیاید، در واقع بهانه‌ای به دست آن‌ها داده تا تحریم‌ها را برعلیه ما ادامه بدهند.

ایزدی با اشاره به شروط 9گانه رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: براساس شروط رهبری، درصورتی که ما به تعهداتمان عمل کرده باشیم، دولت‌های غربی هم باید تحریم‌ها را یک‌جا لغو کنند اما ما در عمل می‌بینیم که این اتفاق نیوفتاده است و تاکنون به شروط رهبری عمل نشده‌ است.

وی با بیان اینکه ما به تعهدات خودمان عمل کرده‌ایم ولی غرب به‌جای اینکه تحریم‌ها را لغو کند در ماه‌های اخیر تحریم‌های جدیدی را برعلیه ما وضع کرده است عنوان کرد: اوباما یک سال دیگر رئیس جمهور آمریکا است و چون تحریم‌ها بازه زمانی دارد، رئیس جمهوری بعدی آمریکا هیچ الزامی برای اجرای تعلیق ندارد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: بهتر است دولت به جای اینکه از ادبیات انتخاباتی استفاده کند و واقعیت‌ها را به مردم بیان کند تا مردم مطلع شوند.

ایزدی با بیان اینکه کلمه لغو تحریم‌ها با واقعیت فاصله دارد افزود: این صحبت‌های دولت یک حرکت تبلیغاتی برای انتخابات است و دولت باید بر اساس شعار خودش دولت راستگویان باشد، زمانی که دولت برخلاف متن برجام صحبت می‌کند از ادبیات دولت راستگویان فاصله می‌گیرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان