اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. دى 1394 - 7:54   |   کد مطلب: 15760
از سوی دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی:
طرح جامع ناحیه شمالی استان همدان ابلاغ شد
رئیس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه وشهرسازی استان همدان گفت: دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با ارسال نامه ای به استاندار همدان مصوبه طرح جامع ناحیه شمالی استان همدان را ابلاغ کرد.
طرح جامع ناحیه شمالی استان همدان ابلاغ شد

به گزارش صبح الوند، میترا جوینده مهر اظهار داشت: این طرح از سوی مدیریت شهرسازی و معماری( اداره طرح های کالبدی) به وزارتخانه ارائه شده و در تاریخ 7/10/94  مورد تصویب و ابلاغ قرار گرفته است.

وی در رابطه با جزئیات این طرح گفت: طرح جامع ناحیه شمالی همدان شامل شهرستان های فامنین، رزن و کبودرآهنگ بوده که با هدف توسعه کالبدی استان مطرح شده است.

جوینده مهر اظهار کرد: طرح ناحیه ای را میتوان یکی از طرح های بالادست طرح های جامع و تفصیلی استان در جهت توسعه و برنامه ریزی کاربری های اراضی اعلام کرد.

وی افزود: مساحت ناحیه شمالی استان برابر هفت هزار و 833 کیلومتر مربع و با جمعیت 314 هزار و 741 نفر در سال 90 تعیین شده است.

رئیس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه وشهرسازی استان همدان در ادامه به تفکیک هر یک از شهرستان ها پرداخته و گفت: شهرستان رزن شامل شهرهای رزن، دمق و قروه در جزین و شهرستان فامنین شامل شهرهای فامنین و تجرک است.

وی اظهار کرد: شهرستان کبودرآهنگ نیز شامل شهرهای کبودرآهنگ، گل تپه و شیرین سو بوده که مرکز شهرستان، مرکز منظومه ، مرکز مجموعه و مرکز حوزه ناحیه شمالی را در برمی گیرد.

گفتنی است در متن نامه وزارتخانه به مهندس نیک‌بخت استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان آمده است: شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۷/10/ ۹۴ و پس از استماع گزارش طرح جامع ناحیه شمالی همدان، طرح را مطابق صورتجلسه کمیته فنی مورخ 16/8/94 و 23/8/94  با لحاظ این موارد مصوب کرد: هماهنگی با طرح جامع حمل و نقل و بررسی تاثیرات آزادراه همدان- کرمانشاه مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مقرر شد: پدیده فرونشست زمین(ناشی از افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی) و مناطق دارای پتانسیل وقوع فروچاله با همکاری وزارت نیرو و سازمان زمین شناسی کشور با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. 

طرح جامع ناحیه شمالی استان همدان ابلاغ شد
طرح جامع ناحیه شمالی استان همدان ابلاغ شد
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان