اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. دى 1394 - 12:59   |   کد مطلب: 15648
جابرانصاری با بیان اینکه متعهد به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها هستیم، گفت: عربستان به دلیل اینکه حیات و منافع خود را در بحران آفرینی می‌بیند، از این موضوع به عنوان بهانه‌ای برای افزایش تنش و درگیری استفاده کرده است.
در حال انتقال محترمانه دیپلمات‌ها از عربستان به ایران هستیم/ عربستان از بحرانی به سمت بحران دیگر فرار می‌کند

به گزارش صبح الوند، حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص اقدام عربستان در قطع رابطه با تهران به تشریح اقدامات عربستان در منطقه و جهان پرداخت و با بیان اینکه اقدامات عربستان به افزایش درگیری‌ها و تنش آفرینی در منطقه منجر شده و موج تروریسم تکفیری را مورد حمایت قرار داده، اظهار داشت: این کشور از گروه‌های تروریستی موجود در داخل اراضی سرزمینی ایران هم حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه تلاش برای تنش آفرینی و درگیری در منطقه و تحمیل جنگ خونین به یمن و پیگیری سیاست‌های به هم ریختن امنیت و ثبات منطقه را در تعداد قابل توجهی از کشورها را از دیگر اقدامات و سیاست‌های عربستان برشمرد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد عربستان نه نتها منافع خود بلکه حیات خود را در ادامه این تنش‌ها و درگیری‌ها می‌داند و سعی می‌کند مجموعه مشکلات داخلی خود را از طریق فراکنی و صادر کردن آن به خارج از محیط عربستان حل کند.

جابرانصاری افزود: برخورد تند با خواسته‌های اصلاحی و آزادیخواهانه در داخل عربستان که آخرین مورد آن سخن گفتن با زبان اعدام و سرکوب و گردن زدن مخالفان داخلی عربستان از جمله شهید آیت الله باقر النمر هست و همه اینها حاکی از این است که عربستان در حالی که خود را در انواع بحران‌های داخلی و بیرونی می‌بیند، سیاستی مبتنی بر افزایش تنش و درگیری در منطقه را دنبال می‌کند. 

وی با بیان اینکه موضوع اتفاقی که برای سفارت عربستان و نمایندگی‌های عربستان افتاده اولین اتفاقی نیست که در دنیا در مورد نمایندگی‌های دیپلماتیک می‌افتد، اظهار داشت: آنچه مهم است این است که دولت میزبان به تعهدات قانونی خود براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی باید عمل کند و جمهوری اسلامی ایران به وظایف خودش در این زمینه برای کنترل امواج احساسات گسترده مردمی که وجود داشته اقدام کرده و متعهد به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی است. اما عربستان به دلیل اینکه حیات و منافع خود را در بحران آفرینی می‌بیند، از این موضوع به عنوان بهانه‌ای برای افزایش تنش و درگیری استفاده کرده است.

جابرانصاری گفت: فکر می‌کنیم جامعه بین المللی، کشورهای منطقه و جهان با اتخاذ سیاست‌های مناسب به عربستان اجازه نخواهند داد برای اینکه در ادامه تنش آفرینی و ایجاد درگیری در منطقه که باعث ناامنی و بی ثباتی در منطقه و جهان شده بتواند سیاست‌های خود را پیش ببرد و به نتایج اسفناک بیش از آنچه تاکنون اتفاق افتاده برسد.

وی همچنین عنوان کرد که دیپلمات‌های ایران هنوز از عربستان خارج نشده‌اند.

جابرانصاری اضافه کرد: به دیپلمات‌های نا 48 ساعت فرصت داده شده و در حال حاضر در حال انجام ترتیبات لازم برای انتقال محترمانه آنها به داخل کشور هستیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان