اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1394 - 17:03   |   کد مطلب: 15489
عضو شورای اسلامی شهرهمدان گفت: حضور اعتقادی زنان در بحث 9 دی بیشتر از حضور فیزیکی آنان می باشد چرا که بسترساز آقایان و جوانان اسلامی که در سرنوشت کشور نقش ایفا کرده اند زنان می باشند.
حماسه 9 دی آبی بود که بر روی آتش ریخته شد/بسترساز حضور آقایان در حماسه 9 دی زنان بودند

به گزارش صبح الوند، عضو شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبرنگار ما،ضمن اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی توسط رهبر کبیر انقلاب گفت: در ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی ایران، کسی باور نمی کرد که این انقلاب بتواند پیروز باشد و در مقابل تمام تفکرات غربی بایستد و خوشبختانه امام خمینی(ره) توانستند براساس اصول اسلامی  یکبار دیگر بحث شیعه و اسلام را در جهان اسلام بروز و ظهور مجدد دهند.

نرگس نورالله زاده با بیان اینکه دشمنان از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی به دنبال راهی برای تضعیف انقلاب اسلامی بودند اظهار کرد: دشمن وقتی نتوانست با جنگ به اهداف خودش دست پیدا کند اقدام به تهاجم فرهنگی و در کنار آن به ترور شخصبتهای علمی و نخبه کشور پرداخت ولی متوجه شدند که این ترورها تلنگر ی مجدد به مردم است وروحیه شهادت و ایثارگری را در بین آنها زنده می کند.

عضو شورای اسلامی شهرهمدان ادامه داد: دشمنان وقتی از این راه به نتیجه نرسیدند در اتاق فکرهای خود مجدد به این فکر افتادند که چه راهکاری برای مقابله با جمهوری اسلامی ارائه دهند، که بحث فتنه را با کمک یک سری افراد که بلندگوهایشان بودند ایجاد کردند.

نورالله زاده افزود: آنها  با ترس پخش اسلام و شیعه در سطح جهان به دنبال براندازی پرچم برآمدند و بحث فتنه 88 را ایجاد کردند.  

وی با اشاره به اینکه خیلی از مردم بی بصیرت در جریان فتنه 88 اسیر شده بودند افزود: 9 دی آبی بود که بر روی آتش ریخته شد و خیلی از مردم که به دلیل بی بصیرتی با فتنه همراه شده بودند و تشخیص حق از باطل برای آنها مشکل بود در حماسه 9 دی بیدار شدند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: بحث 9 دی و بی حرمتی روز عاشورا که باب 9دی را ایجاد کرد، باعث بیدار شدن مردم شد و غیرت اسلامی آنان را به خروش آورد

وی ادامه داد: پیرو اظهارات مقام معظم رهبری  به نوعی همه مردم بیدار شدند و یکبار دیگر لبیک گفتند به همان اقامه ای که حضرت امام خمینی(ره) کردند .

استاد دانشگاه با بیان اینکه خیلی از ابهامات در بحث 9 دی آشکار شد گفت: 9 دی انقلاب مجددی در ایران بود و اگر کسی احیانا وجدان خفته ای داشت با بحث 9 دی بیدار شد و  خیلی از مردم خودشان را از فتنه فاصله دادند.

نورالله زاده با تأکید بر نقش آشکار زنان در جامعه تصریح کرد: زنان از لحاظ جنسیتی حداقل نیمی از جامعه را تشکیل می دهند ولی موثر بودنشان در در جامعه به نظر من 70الی80 درصد می باشد.

وی ادامه داد:  خانم ها نقش تربیتی و اصلی در بنیان خانواده و به عنوان نظام دهنده خانواده هستند و هم برفرزندانشان و هم بر جامعه اطراف خودشان اثر می گذارند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: در بحث 9 دی قریب بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان  خانم ها بودندو به این امر لبیک گفتند

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه حضور اعتقادی زنان در بحث 9 دی بیشتر از حضور فیزیکی آنان بود گفت: بسترساز اکثر اقایان و جوانان اسلامی  که در سرنوشت کشور نقش ایفا کرده اند زنان می باشند.

نورالله زاده تصریح کرد: نقش آفرینی زنان در جامعه،در طیف اجرایی قابل رویت و در طیف علمی قابل اثبات است وحضور بانوان در کلیه نظامات معنوی و اجتماعی بالاخص در بحث 9 دی بسیار چشم گیر بوه است.    

عضو شورای اسلامی شهر همدان در پایان از همه مردم بصیر و آگاه استان همدان جهت شرکت در راهپیمایی 9 دی دعوت کرد.

منبع: شبنم ها

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان