اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. دى 1394 - 16:48   |   کد مطلب: 15392
سخنگوی دولت اظهار داشت: پیش‌بینی دولت ۵ تا ۶ درصد میزان رشد و همچنین تورم ۱۱ درصد خواهد بود.
مصوبه دولت آمریکا از نظر ما مردود است/سهم نفت در بودجه سال آینده 66 هزار میلیارد ریال است

به گزارش صبح الوند، محمدباقر نوبخت که در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه سخن می‌گفت٬ در بخش نخست سخنان خود در خصوص ناوگان حمل و نقل توضیحاتی ارائه کرد.

وی در توضیح ناوگان حمل و نقل و نوسازی ناوگان عمومی اظهار داشت: این برنامه در حال بررسی است و کارگروهی برای این مسئله فعال است٬ ضمن اینکه کارگروهی برای استانداد‌ها و ضوابط فنی وجود دارد.

نوبخت ادامه داد: ۳۲۵ هزار دستگاه تاکسی در حال حاضر فعال هستند که ۱۱۲ هزار دستگاه آن جزء تاکسی‌های فرسودهٔ با معیارهای ما هستند؛ لذا هدف‌گذاری ما برای بهمن ۱۳۹۴ تا بهمن ۱۳۹۵ ٬ جایگزینی ۹۰ هزار تاکسی است که آن را نوسازی خواهیم کرد؛ پیش بینی ما این است که هر ماه بیش از ۶۰۰۰ دستگاه خودرو را از رده خارج کنیم.

سخنگوی دولت افزود: در سال ۱۳۹۴ میزان کاهش آلاینده‌ها را ادامه خواهیم داد که هم صرفه‌جویی ریالی خواهیم داشت و هم کاهش آلایندگی٬ که در سال ۹۶ کاهش دی‌اکسیدکربی کشور بسیار کم خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه دولت در این اقدام بسیار مصمم است و علاوه بر باعث نوسازی ناوگان عمومی٬ باعث کاهش آلایندگی‌ها خواهد شد و در فاز دوم برای خودروهای بین‌شهری٬ و در گام بعد برای وانت‌ها و کامیون‌ها پیش‌بینی شده که ردیف بودجه در سال بعد برای آن دیده خواهد شد که امیدوارم این بودجه بتواند اثر خود را بگذارد٬٬ ضمن اینکه پیش‌بینی ما برای ۵ تا ۶ درصد رشد و تورم ۱۱ درصد خواهد بود.

نظام پرداخت‌های هماهنگ

نوبخت در پاسخ بهخ سوال نخست خبرنگاران در توضیح نظام پرداخت‌های هماهنگ اظهار داشت: همانطور که گفتم در برنامه ششم با مطالعات صورت گرفته اصلاح آن انجام می‌شود و این هماهنگی و برخی ناهماهنگی‌ها در پرداخت‌ها رفع می‌شود اما در مورد اصلاح نظام بانکی٬ اقدام دولت تعیین بدهی‌های خود دولت است که مکانیسم ما کاهش این بدهی‌هاست.

توضیح در مورد امکان کاهش قیمت نفت

سخنگوی دولت در مورد امکان کاهش قیمت نفت اظهار داشت: حامل‌های انرژی به جز بنزین٬ شامل نفت کوره و گازوییل و نفت سفید نیز هست؛ که در حال حاضر نفت سفید ۱۰۰ تومان فروخته می‌شود در حالیکه قیمت منطقه‌ای آن بالای هزار تومان است.

برای آسیب‌های اجتماعی برنامه داریم

وی در ادامه در توضیح برنامه دولت برای آسیب‌های اجتماعی٬ اظهار داشت: این یکی از مواردی است که دغدغه مقام معظم رهبری و همچنین رییس جمهور نیز هست. ما هم در برنامه ششم و هم بودجه سال ۹۵ که یک مورد آن کودکان خیابانی است٬ نهاد و ساختاری تعریف شده و اجرایی خواهد شد.

آمریکا همه جهان نیست

نوبخت در توضیح سوالی در مورد پرونده پی‌ام‌دی و تناقض آن با محدودیت سفر ایرانی‌ها و دیگر مشکلات آن٬ و احتمال اینکه دولت جدید مصوبات کنگره آمریکا را اجرا کند٬ تکلیف تعهدات ایران چه خواهد شد٬ با بیان اینکه آمریکا همه جهان نیست٬ خاطرنشان کرد: اقدامات به‌‌ همان ترتیب پیش‌بینی شده انجام شده است. انتظار است رسانه‌هایی که نگران بودند٬ از موفقیت ایران در مسئله هسته‌ای اخبار را انعکاس بدهند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان