اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1394 - 15:14   |   کد مطلب: 15239
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: مهم‌ترین عامل افزایش قیمت نرخ ارز، سیاست‌های اشتباه اقتصادی دولت برای تحرک‌بخشی در بخش‌هایی بوده که منجر به رونق و توسعه می‌شوند که در برنامه‌های اقتصادی دولت کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.
سیاست اشتباه دولت تدبیر و امید عامل اصلی افزایش نرخ ارز/ تصمیم گیری های غلط در بازار تولید منجر به خروج ارز شده است

به گزارش صبح الوند، اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به افزایش قیمت ارز در بازار گفت: تحریم‌ها یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت ارز به خصوص دلار بوده است.

وی افزود: مهم‌ترین عامل افزایش قیمت نرخ ارز، سیاست‌های اشتباه اقتصادی دولت برای تحرک‌بخشی در بخش‌هایی بوده که منجر به رونق و توسعه می‌شوند که در برنامه‌های اقتصادی دولت کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اظهار کرد: نوساناتی که در چندسال اخیر در بازار سرمایه و بازار پولی کشور حاصل شده، باعث شده تا کشش‌ها و نگاه‌ها به سمت دلالی ارز افزایش پیدا کند و دلالی ارز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در افزایش قیمت ارز در کشور است.

جلیلی عنوان کرد: علی‌رغم اظهار نظرهای گوناگون در خصوص موضوع گرانی ارز، مهم‌ترین عوامل این موضوع همان سیاست‌های اشتباه دولت، دلاللی ارز و بعضا تصمیم‌گیری‌های غلطی است که بازار تولید انجام شده و مننجر به خروج ارز از کشور شده است.

وی با اشاره به آمارهای مختلف دولت در زمینه‌های گوناگون گفت: تنها آمارهایی مورد قبول است که بانک مرکزی و یا مرکز آمار کشور داده باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان