اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آبان 1394 - 14:12   |   کد مطلب: 14585
کارشناس مسائل راهبردی با بیان مصادیق نفوذ در عصر حاضر گفت: امروز بارز ترین مصداق نفوذ این است که عده ای می خواهند رفتار جمهوری اسلامی در زمینه سیاست خارجی را تغییر دهند به شکلی که رفتار عزت مندانه جمهوری اسلامی ایران از تمسک به ارزش ها و اصول تقلیل پیدا کرده و تغییر کند.
سازمان های امنیتی و اطلاعاتی کشور برای مقابله با نفوذ دقت عمل بیشتری به خرج دهند

به گزارش صبح الوند، رضا سراج، کارشناس مسائل راهبردی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص فرمایشات و تذکرات اخیر رهبر انقلاب پیرامون نفوذ دشمن اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده، سه حوزه نفوذ برای دشمن در کشور می توان بر شمرد که اولین حوزه نفوذ در کشور، حوزه سخت افزاری است.

 

وی افزود: این حوزه از نفوذ معمولاً پیرامون افراد خاص و مناصب مهم در کشور هدف گذاری شده و دشمن همواره تلاش می کند این سطح از نفوذ را گسترش دهد که سازمان های امنیتی و اطلاعاتی باید برای مقابله با این سطح از نفوذ، دقت عمل بیشتری به خرج بدهند.

 

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به سطح دوم از نفوذ، اظهار داشت: این سطح شامل استراتژی سازی، گفتمان سازی و برنامه سازی برای نخبگان و خواص در جامعه بوده که در ادامه نفوذ سخت افزاری به وقوع می پیوندد.

 

سراج سومین سطح از نفوذ را نفوذ در جامعه دانست و تصریح کرد: عمومی شدن نفوذ از  طریق گفتمان سازی و برنامه سازی شکل می گیرد؛ به طوری که بخشی از مخاطبین و نخبگان کشور تحت تأثیر نفوذ در کشور قرار گرفته و به این ترتیب نفوذ اجتماعی می شود.

 

وی با بیان اینکه هدف نفوذ در کشور توسط دشمن به پیش برد اهداف جنگ نرم کمک می کند تصریح کرد: این سطح از نفوذ قبلاً نیز در کشور رخ داده و ما تجربه این نفوذ را داریم که در سطح اول تکلیف مبارزه با سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی بوده و در سطح دوم، باید خواص و نخبگان هوشیاری لازم را از خود نشان بدهند.

 

این کارشناس مسائل راهبردی با تأکید بر این که نباید نرم افزار نفوذ در کشور به نفوذ اجتماعی بینجامد، گفت: افرادی که تحت تأثیر نفوذ قرار می گیرند، از آنجایی که نفوذی ها نامحرم هستند، تبدیل به افرادی نا اهل می شوند و امام خمینی در این راستا بارها فرمودند که من در میان شما باشم یا نباشم، نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتند.

 

سراج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروژه نفوذ در کشور تا کجا پیش رفته است، خاطر نشان کرد: در کشور ما بخش سخت افزاری نفوذ پیاده شده است و این نوع از نفوذ در منافع بلندپایه هدف از قبل صورت گرفته است.

 

وی افزود: شبکه سازی پیرامون بخشی از مناصب بلند پایه به عنوان مناصب هدف دچار نوعی دگردیسی در نگرش افراد خاص می شود که بعداً وقتی در مناصب بلند پایه قرار می گیرند، با دگردیسی معرفتی که در آنها رخ داده است، می توانند زمینه نفوذ دشمن در کشور را فراهم کنند.

 

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه سطح مبارزه با نفوذ در این برهه زمانی تغییر کرده است گفت: از این لحظه به بعد جامعه نیازمند یک مقابله همگانی به ویژه از سوی نخبگان، با این سطح از نفوذ است؛ در گذشته نیازمند مقابله خاص با نفوذ بوده ولی امروز نیازمند مقابله به صورت عام با این پدیده در کشور هستیم.

 

سراج ضمن برشمردن راه های مقابله با نفوذ در کشور گفت: مراقبت و ایجاد حساسیت نسبت به جریان نفوذ و از طرف دیگر تمسک به گفتمان انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی (ره) می تواند در بحث نفوذ زمینه پیشگیری را ایجاد کرده و موجب مصونیت شود.

 

وی با بیان مصادیق نفوذ در عصر حاضر گفت: امروز بارز ترین مصداق نفوذ این است که عده ای می خواهند رفتار جمهوری اسلامی در زمینه سیاست خارجی را تغییر دهند به شکلی که رفتار عزت مندانه جمهوری اسلامی ایران از تمسک به ارزش ها و اصول تقلیل پیدا کرده و تغییر کند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان