اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1394 - 14:56   |   کد مطلب: 14412
سخنگوی شورای شهر همدان از تصویب نام‌گذاری پروژه جدید تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه به نام سردار شهید حسین همدانی خبر داد. این در حالی است که سال ها میدان سپاه به چراغ قرمز معروف بود و به گفته ی بسیاری از مردم و اهالی رسانه نامگذاری تقاطع یک تشریفات است.
یک نامگذاری و اجحاف واقعی در حق سردار همدانی

به گزارش صبح الوند به نقل از همدانستان، کامران گردان در حاشیه صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر همدان در راستای ارج نهادن به مقام والای سردار شهید حسین همدانی پروژه جدید تقاطع غیرهمسطح سپاه به نام این شهید مزین می‌شود.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به مصوبه نامگذاری پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه به نام سردار شهید همدانی بیان کرد: کلنگ‌زنی این پروژه به زودی به همت شورا و شهرداری همدان انجام می‌شود.

این در حالی است که سال ها میدان سپاه به چراغ قرمز معروف بود و به گفته ی بسیاری از مردم و اهالی رسانه نامگذاری تقاطع یک تشریفات است و اجحاف در حق سردارسرلشگر شهید همدانی. سال های سال است که برخی عادات مردم برای نامگذاری برخی معابر و خیابان و میدان راه خود را می رود و تصمیمات مسوولان شهری راه دیگری. سالهاست که کسی نمی داند میدان ۱۳ آبان همان پیشاهنگی خودمان است. میدان دانشگاه، منبع آب و… همه نمونه هایی هستند تفاوت بین نامگذاری مسوولان شهری و مردم نشان می دهد. معمولا نامگذاری ابتدایی تا آخر با آن می ماند. زیرگذر میدان بعثت که به نام پیامبر اعظم متبرک شد واقعا چقدر در گفتگوی عادی مردم رواج دارد؟

به طور کلی زیر گذر و تقاطع غیر هم سطح چندان مورد خطاب نیست نه در آدرس دادن و نه در گفتگو.

اکنون پس از مدت ها سرگردانی،حیرت و بی برنامه گی برای محلی که در عرف به چراغ قرمز معروف بود (و نام میدان سپاه برای آن انتخاب شده بود) تصمیم به ساخت تقاطع غیر همسطح گرفته شده است و در شگفتی هرچه تمام، نام این تقاطع را نیز به نام سردار همدانی مزین کردند. حال مشکل این است، منطقه ای که سال هاست “چراغ قرمز” است بعید است در ذهن مردم، نام عوض کند و بدتر از آن نام برای پل و زیر گذر و تقاطع  نامگذاری تشریفات است و چندان مصطلح نخواهد شد.مثلا کسی به تاکسی نخواهد گفت:  مستقیم! تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی

منطقه و محلی باید به نام سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی نامگذاری شود که تا ابد به این نام شناخته شود و در عرف مردم وارد شود. این نوع نامگذاری اجحاف در حق سردار شهید شهرمان است. اجحافی که در حق سردار قهاری نیز شد و یا مصطفی احمدی روشن.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان